DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Magyarország az F1 legfontosabb piacai között

Számottevő növekedés történt a Formula-1 tévéközönségében, akárcsak, ami várható volt, a közösségi médiás elérésben. A legtöbben Brazíliából nézik a nagydíjakat, de Magyarország is fontos a sport számára.

Televízión és digitális felületeken is növekedésről számolt be a Formula-1: a széria hivatalos oldalán közzétett összefoglalóból kiderült, hogy a kumulált televíziós közönség (ebbe minden F1-es program nézettsége beleszámít összesítve) 2016-hoz képest 2017-ben 6,2 %-kal nőtt, és 1,4 milliárd főt tett ki a 20 legfontosabb piacon.

Érdekes megemlíteni, mely országokat sorol a Formula-1 a 20 legfontosabb piac közé: Magyarország is közéjük tartozik. A 20 ország ábécésorrendben Ausztrália, Ausztria, Belgium, Brazília, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Kanada, Kína, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Oroszország, Románia, Spanyolország, Svájc és az USA.



A négy legfontosabb piacon, Olaszországban, Brazíliában, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában egyaránt emelkedés történt, Olaszországban 19,1 %-os. A kumulált közönség legnagyobb emelkedését Kínában mérték, nem kevesebb mint 42,2 %-ot. A magyar piac változásáról nem tettek közzé számokat.

Az összesített közönség persze messze áll az egyéni nézőszámtól, ami beszédesebb adat: 352,3 millió egyedi néző kapcsolt 2017 folyamán legalább egyszer F1-re. Ez 2,4 % emelkedést jelent, 2010 óta először fordult elő, hogy az egyedi nézők száma nem csökkent. A legnagyobb növekedés Mexikóban (22,6 %), Olaszországban (16,7 %) és az USA-ban (13 %) történt. A legtöbb nézőt nem ezekben az országokban, hanem Brazíliában találjuk, több mint 76 milliót, a teljes közönség ötödét.

Az új tulajdonosi kör által előtérbe hozott digitális jelenlét tetemesen, 54,9 %-kal nőtt – 11,9 millió követő a Facebook, Twitter, Instagram és YouTube felületeket összesítve –, ami azt jelenti, hogy ebben a tekintetben minden világmárka közül a Formula-1 könyvelte el a legnagyobb emelkedést, megelőzve a körülbelül 40 %-kal gyarapodó Formula-E-t, valamint a +30 % körül mozgó La Ligát és Adidast. Egy kevésbé reprezentatív, de jól mutató szám, hogy mennyivel növekedett a Facebook-videók megtekintése, miután rendszeressé váltak a közösségi oldalra kerülő összefoglalók és egyéb videók: 1600 %-kal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: