DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ősrégi módszerekkel vitte Ecclestone az F1-et

Az F1 felvásárlásakor a Liberty Media talán sejtette, hogy szükség lesz szervezeti átalakításokra, ám a kereskedelmi felelősüknek az álla is leesett, amikor szembesült a valósággal.

Bernie Ecclestone 40 évig volt tulajdonosa a Formula-1-nek, ezalatt pedig a külvilágnak fogalma sem volt, hogyan is néz ki belülről a világ egyik legnépszerűbb sportjának gépezete. A Liberty Media 2017 elején hivatalosan is átvette az F1 feletti uralmat, a kereskedelmi ügyekért felelős Sean Bratches pedig azzal szembesült, Ecclestone egészen oldschool, vagy úgy is mondhatni, elavult módszerekkel dolgozott.

ecclestone_nevtabla

Ezzel a névvel ma már egyik F1-es paddockban sem lehet találkozni


 „Megkértek, hogy feleljek az üzlet kereskedelmi ügyeiért" - kezdte a történetet Bratches, aki Ecclestone feladatainak egyharmadát kapta. A vezetőség másik két tagja Chase Carey (vezérigazgató) és Ross Brawn (sportszakmai felelős) lett. "Mikor odamentem, azzal szembesültem, hogy nincs is üzlet! Egyszerűen nem létezett üzleti oldala. Nem felelt csapat a szponzorációért, a közvetítési jogokért és a kutatásokért sem – kutatások nem is voltak. Egészen megdöbbentő, hogy itt van egy 67 éves, világszinten működő, félmilliárd szurkolóval rendelkező szervezet, és nincs kereskedelmi osztálya” - avatta be Bratches a külvilágot. Szerinte óriási kiaknázatlan potenciál rejlik még a Formula-1-ben, hiszen eddig profi stáb nélkül is nagy sikerrel működött. „Gondoljunk csak bele abba, mennyi mindent érhetünk el XXI. századi üzletvezetési módokkal” – tette hozzá.

ecclestone_2016_portre

Bár az egykori nagyfőnököt tiszteletbeli elnöknek nevezte ki az új tulajdonos, Ecclestone már egyáltalán nem jár ki nagydíjakra

A hiányosságok miatt azonban Bratches most úgy érzi magát, mintha egy feltörekvő céget akarna sikerre vinni. „Olyan, mintha egy startupot menedzselnék. Vannak dolgok, amiket tökéletesen csináltak, ám előttünk fekszik számtalan kiaknázatlan lehetőség, amivel nem csak a Formula-1 szurkolóinak kedvezhetünk, hanem jobb üzlettel szolgálhatunk közvetítési partnereinknek, támogatóinknak, promótereinknek és a rajongóknak is.”

Azt azonban ő sem titkolta, ugyanúgy üzleti lehetőségként tekintenek a sportágra, mint bármi másra, így igyekszenek a befektetőiknek is megfelelni. „A feleségemmel ellentétben nekünk van költségvetésünk, amihez ragaszkodni is akarunk” – poénkodott. Az egyértelmű, hogy a régi vezetőséghez képest a Liberty Media egészen más szemlélettel rendelkezik, így az sem kérdés, hogy gyökeres változások előtt áll a sportág. Hogy milyen irányba fogják az amerikaiak elvinni, azt egyelőre csak ők maguk tudják.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: