Ha rápillantunk a tavaly év végi tabellára, akkor azt gondolhatjuk, óriási különbség volt a két Sauber-pilóta között, hiszen míg Wehrlein öt ponttal gazdagodott az évadban, Ericssonnak egyetlen egységet sem sikerült összekaparnia. Ennyivel jobb lett volna a fiatal német? Csapattársa egyáltalán nem így gondolja.
Egyértelmű volt már a téli tesztek folyamán, hogy a svájci istállónak inkább az első félévben lesz reálisabb esélye az első tízben végezni az egy évvel korábbi fejlesztésű Ferrari-erőforrásokkal, mivel ahogy halad a szezon, egyre nagyobb lemaradást jelent majd a frissítéseket nélkülöző motor a riválisokhoz képest. Így is történt.
A svéd pilóta úgy véli, a tabella csalóka, a tavalyi Sauber elkendőzte (különösen a második félévben), hogy mennyire közel is volt Wehrleinhoz. „Továbbra is úgy érzem, pilótaként rengeteget fejlődtem, egyre jobbá váltam. Régebben, az első évem Kamui Kobayashival nagyon nehéz volt 2014-ben. Kamui nagyon tapasztalt, kiváló versenyző volt” – emlékezett vissza Ericsson.
„Szerintem Pascal szupertehetséges, jól jött, hogy ő volt a csapattársam, mert nagy volt a felhajtás körülötte, mivel Mercedes-juniorként érkezett közénk. Remek összehasonlítási alap volt számomra. Ha megnézzük a statisztikát, az időmérő edzések tekintetében a miénk az egyik legszorosabb versenyt vívott páros. Ez sokatmondó és számomra kedvező” – mutatott rá a lényegre Marcus Ericsson.
„Sajnos az év nagy részében a mezőny végében jártunk, ezért végeztem nulla, ő pedig öt ponttal, ami nagy különbségnek tűnik. De ha jobban megnézzük a számokat, egészen szoros volt köztünk a csata” – tette hozzá a svéd. Valóban a tizennyolc közös időmérő edzésből tizenegyszer ugyan a német bizonyult jobbnak, de kettejük között mindössze 0,049 másodperces különbség mutatható ki átlagban Wehrlein javára, ami szinte semmi. Többek között ezen (és Ericsson szponzori hátterén) is múlhatott a fiatal német versenyző sorsa.