Bár a folyamatos utazgatással egyébként is embert próbáló tud lenni egy autóversenyző menetrendje, Brendon Hartley idén ősszel úgy döntött, még feljebb tekeri a hangerőt: miközben a Hosszútávú-vb bajnoki címéért küzdött a Porsche gyári alakulatánál, a Toro Rossóhoz is beugrott négy Formula-1-es futamra. Így nézett ki a menetrendje, amint összefésülte a két világbajnokság versenynaptárát:
Október 15. Japán (WEC)
Október 22. és 29. USA és Mexikó (F1)
November 5. Kína (WEC)
November 12. Brazília (F1)
November 18. Bahrain (WEC)
November 26. Szahír (F1)
„Nyolc-kilenc évvel ezelőtt a nyomás, a stressz, a dolgok kézbentartása miatt képtelen lettem volna erre” – mesélt a brutális ütemtervről. „Összességében viszont elégedett vagyok azzal, milyen jól kezeltem. Időnként borzasztó fáradt és nyomott voltam, de a vége felé segített, hogy nem kellett annyi időzónát átugranom. Sok támogatást nyújtott a csapat azzal, hogy nem terheltek feleslegesen, és mindent a helyzethez képest egyszerűen megoldottak.”
Hartley régi vágya teljesült az USA Nagydíjon való indulással, amit egy 2018-as Toro Rossó-s szerződéssel még tovább tudtak fokozni. A kétszeres WEC-világbajnok alig várja már, hogy munkához lásson.
„Az első versenyem Austinban óriási pillanata volt a karrieremnek. Tudtam, hogy nem engedhetek meg magamnak semmilyen hülyeséget. Lépésről lépésre kellett haladnom, amit meg is tettem. A teljes szezonos szerződésemmel nagy súly került le a vállaimról - büszke és optimista vagyok, tudom, hogy képes vagyok teljesíteni. Természetesen tisztában vagyok azzal, mennyi munka és kihívás vár még rám. Izgatott vagyok, a többi pilótának pedig jár a tisztelet, hiszen mindannyian kivételesek” – zárta az új-zélandi, aki jövőre Pierre Gasly csapattársaként fog belevágni a 2018-as szezonba.