DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Massa: A baleset óta jobban szeretem az életem

Az F1-es karrierjének hátat fordító Felipe Massa a Formula-1 hivatalos oldalának összegezte élményeit az elmúlt másfél évtizedből, kiemelve néhány kulcsfontosságú pillanatot, például a balesetét vagy az első győzelmét.

A 269 nagydíjrajtot követően a királykategóriából visszavonuló Massa talán nagyobb szélsőségeket, csúcs- és mélypontokat élt meg Formula-1-es pilótaként, mint kortársai közül bárki. Balesetező újoncból Ferrari-tesztpilóta, Schumacher-tanonc lett, fokozatosan másodikból elsőszámú pilótává dolgozta fel magát a Scuderiánál, 2008-ban pár másodpercig még világbajnoknak is gondolta őt a világ, aztán jött a 2009-es hungaroringi baleset, a nehéz visszatérés és az elnyomás Fernando Alonso mellett, végül pedig a régi hírnév visszaállítása a Williamsnél, majd a visszavonulás, ami csak másodszori bejelentésre sikerült.

massa1



Massában és valószínűleg a közvéleményben is a súlyos fejsérülése hagyta a legnagyobb nyomot az elmúlt évekből, de elmondása szerint nem a pályán mutatott teljesítményére volt ez a legnagyobb hatással, mint azt sokan gondolják a mai napig.

„Versenyzőként nem változtatott meg” – jelentette ki a brazil. „Az változott, hogy megtanultam sokkal jobban értékelni az életet, mint korábban. Mindig csak azt látjuk, hogy valaki más nagy balesetet szenved, de nem gondolunk arra, hogy velünk is megtörténhet. Aztán amikor magunk is a részesévé válunk egynek, akkor értjük csak igazán meg, hogy az élet tényleg egy szempillantás alatt megváltozhat. Nemcsak a sajátunkat, hanem mások életét is fontosabbnak tartjuk ezt követően, és kijelenthetem, hogy sokkal jobban szeretem az életemet a balesetem óta.”

Massa elmondása szerint a hosszabb nehéz időszakok ellenére is mindig élvezte a versenyzést, hiszen tudta, hogy még ha a dolgok nem is mennek jól, ő mindent kihoz önmagából. Idén pedig még jobban élvezte, mint azt egy korábbi interjúban elmondta.

Karrierjének első igazán nagy pozitív fordulataként azt nevezte meg, hogy a Ferrari által felkarolt versenyzőként együtt dolgozhatott Michael Schumacherrel. „Ő volt a tanárom. Mindig nagyon kedves volt velem, és azzal is nagy szívességet tett, hogy a versenyzés befejezése mellett döntött, mert ezáltal nagy lehetőséget adott számomra” – beszélt a német 2006-os visszavonulásáról, ami biztosította, hogy Massa a Ferrarinál maradhasson.

00002300_512

Előtte azonban, 2006 utolsó futamán a brazilnak hazai pályáján, Interlagosban is sikerült győznie, ezzel végérvényesen beírta a nevét országa ünnepelt hősei közé. „A valóra vált álom” – jellemezte azt a pillanatot, amikor felállhatott a dobogó tetejére. „Brazíliának mindig is voltak versenyzői a Formula-1-ben, akik számos bajnoki címet és győzelmet szereztek, és Sennára ma is királyként tekintenek.”

És való igaz, Brazília hat pilóta közreműködésével 101 futamgyőzelmet számlál a Formula-1-ben (ezzel a harmadik Nagy-Britannia és Németország mögött), három világbajnokuk pedig összese nyolc vb-címet szerzett. Mindazonáltal 2018-ban hosszú idő után úgy indul a szezon, hogy nem lesz brazil versenyző a mezőnyben, és egyelőre nem is látni, ki és mikor töltheti be ezt a Felipe Massa által hátrahagyott hatalmas űrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: