Sorozatban a negyedik szezonban nyerte meg az egyéni és konstruktőri világbajnoki címet is a Mercedes, a 2017-es azonban eltér az előző háromtól, hiszen két idény között teljesen megváltoztak a karosszériára vonatkozó előírások, ami sok buktatót hordozott.
„Rettenetesen nagy elégedettséggel töltött el minket a siker. A 2017-es bajnokság megnyerése számomra szinte egyenértékű a 2014-es bajnokság megnyerésével” – mondta az Autosport lapnak Toto Wolff, a német márka sportigazgatója. „A 2014-es győzelem azért volt fontos, mert korábban sosem sikerült, 2017-ben viszont szabályváltozást követen nyertünk, ami megerősítés volt, annak bizonyítéka, hogy tudjuk, mit csinálunk. Úgy gondoljuk, ezeket a szabályokat azért alkották meg, hogy megállítsanak minket, mi viszont kihívásként kezeltük.”
Wolff évekkel ezelőttre tekintett vissza, amikor a Mercedes a V6-os hibrid formula bevezetése előtt eredményesen megjósolta, mi fog történni: „Emlékszem, hogy 2013 végén megírtuk a tökéletes jövő forgatókönyvét. Azt mondtuk, hogy ha 2014-ben jól indulunk, akkor a legjobb számunkra egy szabályváltozás lesz a harmadik év után. Mint a régi ipari logikában, a csökkenő hozadék elve azzal jár, hogy végső soron mindenki felzárkózik, mert egyre nehezebb lesz extra előnyöket találni, miközben mindenki más nagyobb lépéseket tesz a nyomunkban.”
„Tehát ha a negyedik évben új szabályok érkeznek, az kedvezni fog nekünk, ha hiszünk benne, hogy a mi embereink a legjobbak és legkompetensebbek. És pontosan ez is történt.”