Amikor Max Verstappen 2015-ben, 17 évesen bemutatkozott a Formula-1-ben, zsenge kora és egyetlen szezonnyi együléses tapasztalata ellenére kiválóan boldogult a királykategóriás versenygéppel. Ebben az is szerepet játszott, hogy az F1-es autók az akkori szabályok értelmében jócskán elmaradtak a valaha volt leggyorsabbaktól, és vezetésük kevésbé terhelte meg a pilótákat.
2017-ben viszont átírták a szabályokat, a köridők három-négy másodperccel is rövidültek egyes helyszíneken, az addigi, relatíve lassú Formula-1-es gépek hirtelen minden idők leggyorsabbjaivá alakultak, és ehhez hasonlóan nőtt a pilótákat érő fizikai terhelés. Verstappen szerint ennél jobb irányba nem is mozdulhattak volna el:
„Általánosságban kedvezett a vezetési stílusomnak, és pozitív fejlemény volt, mert ez már sokkal inkább versenyautó. A tavalyi érzésem szerint inkább volt játékautó” – beszélt Verstappen az ESPN-nek lekicsinylően a 2016-os versenygépekről. Egy ilyennel, a Red Bull RB12-es „játékautójával” szerezte első győzelmét a Spanyol Nagydíjon.
„Az idei sokkal nyersebb, és mint ismert, nehezebb is vezetni. Ugyanakkor élvezetesebb, mert sokkal gyorsabban lehet beesni a kanyarokba, anélkül hogy túlzottan aggódni kellene az elsők blokkolása miatt. Ez is segített engem, hogy jobban rájuk érezzek” – mondta a holland, aki a bajnokságban csapattársa, Daniel Ricciardo mögött végzett, de időmérőkön 13-7 arányban győzelmet aratott fölötte. Jó hír számára, hogy lágyabb gumiknak hála a jövő évi autók még gyorsabbak lesznek, a Pirelli szerint akár két másodperccel.