A tempó területén sikerült javulnia a gyári Renault-nak, ám a váz és a motor megbízhatósági problémák sorát vetette fel. Kulcslépésnek tekintik, hogy elorozták a hatodik helyet a Toro Rossótól a szezonzáró futamon.
„Ugyanolyan ambiciózusak vagyunk, mint minden télen. Mind a tíz csapat biztos benne, hogy fantasztikus autót épít, mi csak alapos módszertani megközelítést alkalmazunk. Arra összpontosítunk, ami idén is számított, hogy legyen egy megbízható autónk a tesztekre” – mondta Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató a Motorsport.comnak a célkitűzéseikről.
A 2017-re megfogalmazott ötödik helyre nem volt reális esélyük, ezért most különválasztották a tesztidőszakra és a teljes szezonra tett elvárásaikat.
„Pontos képet akarunk kapni a teljesítményről. A bajnokságot illetően még nem határoztuk meg a céljainkat, de elsődleges tervünk az, hogy a top háromban végezzünk megtett kilométerek számában a téli teszteken. Ilyen hozzáállással már nem dolgozunk visszafelé.”
2017-ben a Renault a megtett kilométerek számában csak a hatodik helyen végzett. Összesen 1364 km-t teljesítettek, míg a két legszorgalmasabb alakulat közül a Mercedes 2597 km-t, a Ferrari pedig 2179-et. Azt remélik, hogy az a hat és fél millió dollár, amennyivel többet kapnak a Toro Rossónál (ennyi a különbség a hatodik és a hetedik hely között), jó hatással lesz a felkészülésükre. Abiteboul bevallása szerint a konstruktőri helyezésükből fakadó motiváció erősebb az anyaginál.
„A Formula-1-ben minden az emberekről szól. Szükség van forrásokra is, ám ezek önmagukban nem képesek fejlődést hozni, míg az emberek, a különböző gondolkodásmódok, szellemiségek és motivációk rengeteg pluszt jelentenek. A motort is beleértve, több mint ezer ember munkálkodik az autón. Minden egyes dolgozó és csapattag extra adag motivációval bír, ami sokkal többet jelent néhány milliónál.”