2016-ban még az utolsó pillanatban elkerülte a Sauber a konstruktőri utolsó helyet és lett tizedik az azóta csődbe ment Manor előtt két megszerzett ponttal. Idén hiába kapart össze öt egységet a svájci istálló, esélytelen volt elkerülni az utolsó helyről, de ez már hónapokkal korábban megjósolható volt, hogy gyenge idénye lesz a patinás istállónak.
2012-ben és 2013-ban még magához képest erős szezont tudhatott maga mögött a Sauber, ám azóta a 2015-ös, erős évadot kivéve, rendre a vert mezőnyben végzett a csapat, három évvel ezelőtt például pont nélkül zártak. A 2016-os Ferrari-erőforrás sem igazán segítette esélyeiket, mivel nem kaptak plusz fejlesztést, így ahogy haladt előre a szezon, a többi, egyre jobban fejlesztett motor mögött egyre inkább lemaradtak lóerőben.
A pilóták terén is rendkívül furcsa ívet írt le az évad. Rögtön azzal kezdődött, hogy Melbourne-ben Pascal Wehrlein kénytelen volt visszalépni a korábbi baleseténél szerzett nyaksérülése okán, az első két fordulóban Antonio Giovinazzi ugrott be helyette. Amikor visszatért Bahreinben, azonnal villantott és jelentősen jobb tempóval jelentkezett, mint Marcus Ericsson.
Ezt Spanyolországban megkoronázta egy nyolcadik helyezéssel, ami már akkor valószínűsíthető volt, hogy a Sauber legjobb 2017-es eredménye lett. Bár az istálló mind az öt pontját a fiatal német szerezte, szép lassan beleszürkült a mezőnybe és Ericsson egyre gyakrabban végzett előtte mind az időmérőn, mind a versenyeken, még ha ez nem is párosult pontszerzéssel.
Az istálló összesen hat alkalommal jutott a Q2-be, a legjobb tízbe egyszer sem. Ám az év végi statisztika szerint végül az időmérőn átlagosan csak öt századmásodperccel volt gyorsabb Wehrlein, mint svéd csapattársa, ami (nem elhanyagolható természetesen Ericsson komoly szponzori háttere) ahhoz is vezetett, hogy nem tarthatta meg versenyzői ülését 2018-ra.
A Sauber 2017-es statisztikái:
Változás a 2016-ban szerzett pontokhoz képest: +3 (kettő helyett öt)
Legjobb helyezés: 8. (Wehrlein, Barcelona)
Átlagos helyezés versenyen: 14,2
Kiesések száma: 10
Q2 részvételek száma: 6
Q3 részvételek száma: 0
Csapattársak statisztikái egymáshoz képest (Marcus Ericsson – Pascal Wehrlein) :
Időmérő: 7-11
Jobb pozícióban célba érés versenyen: 4-6
Kiesések: 5-3 (Ericsson számára Ausztráliát nem beleszámolva, amikor Wehrlein nem indult)
Q2 részvételek: 2-3 (Egy ízben Giovinazzi is bejutott a Q2-be)
Időmérős tempókülönbség: -0,05 másodperc (Wehrlein javára)
Szerzett pontok: 0-5