A megjelenése óta nagyon erősen megosztja a Formula-1-es szakértőket és a közvéleményt is az új fejvédelem, amit halónak, a köznyelvben pedig glóriának neveztek el. Azon kívül, hogy esztétikailag kifejezetten rosszul mutat mind kívülről, mind belülről, a versenyzők kilátását is némileg akadályozza. Aerodinamikai és szerkezeti nehézségeket is okoz a mérnököknek a jövő évi autók tervezésénél.
Ennél azonban sokkal súlyosabb probléma ütötte fel fejét az eszközzel kapcsolatban, ami kevés híján ahhoz vezetett, hogy a 24. órában mégiscsak megváltoztatják a jövő évi szabályzatot és eltörlik a halo kötelező használatát. Az alkatrész legutóbbi tesztelésekor okozott problémát ugyanis az idő.
Több, magát meg nem nevező forrás egyöntetűen azt állítja, hogy a Mercedes garázsában végeztek egy sikertelen tesztet. Valtteri Bottas a halóval felszerelt versenyautóból nem tudott kiszállni hét másodperc alatt Abu Dhabiban, márpedig ez az érték kőbe van vésve a Formula-1-ben. A híresztelés szerint nagyon erősen fontolóra vette az FIA, hogy mégsem engedélyezi az eszközt.
Jean Todt, az FIA elnöke azonban mindenképpen elkerülné ezt. „Nincs visszaút. Érkezik a halo és marad is. Hogy miért? Mert óriásit ugrik ezzel a biztonság szintje. Néha szórakoztatók a kritikák, amiket az eszközről írnak. A halo a Formula-1 természetes fejlődéséhez tartozik innentől. Természetesen ez nem végleges megoldás. Ha találunk egy jobbat, máris bemutatjuk és már nem a halo lesz” – nyilatkozta Todt.