A Forma-1-es csapatok 2014 óta használják a hathengeres, turbófeltöltésű hibrid motorokat, melyeket talán csak a Mercedesen kívül mindenki azonnal száműzne a sportágból. Noha teljes átalakítás nem lesz, a résztvevőknek sikerült kiharcolni egy kedvezőbb formulát, amely 2021-ben lép életbe, sokan azonban még ezzel a szabályzattal sincsenek kibékülve. A Renault 2009-ben eltávolított csapatfőnöke, Flavio Briatore viszont teljesen visszatérne a szívómotorokhoz.
„A jelenlegi hibrid erőforrás úgy marhaság, ahogy van” – fogalmazott csípősen az olasz az Auto Hebdónak adott interjújában. „A hibridmotor Max Mosley utolsó ajándéka a Forma-1-nek, afféle időzített bomba” – mondta Briatore, aki számtalan csatát megvívott korábban a Nemzetközi Automobil Szövetség egykori elnökével. „Folyamatosan az elektromosságot szajkózzák, de azok az erőforrások is sokat szennyeznek. Ezek a motorok nagyon sokat ártottak a Forma-1-nek, és hihetetlenül elszabadultak vele a költségek.”
„Amikor én is ott voltam, sikerült elérni az FIA-nál, hogy befagyasszuk a motorfejlesztéseket, ezzel pedig drámaian csökkentek a kiadások. A Renault-nál Viry-Chatillonban dolgozó 400 emberből 150-re toltuk le a munkaerőt, ez pedig tökéletes megoldásnak bizonyult” – vélekedett Briatore, akinek irányításával a Renault két-két egyéni és konstruktőri világbajnoki címet szerzett 2005-ben és 2006-ban.