Günther Steiner csapatfőnök szerint van rá esély, hogy a vetélytársaiknál újra és újra felbukkanó motorproblémák fogják eldönteni a konstruktőri hatodik hely sorsát. A három említett istálló közül a Haas rendelkezik legkevesebb ponttal, mégis van egy nagy előnyük: a kevesebbet meghibásodó Ferrari-motor.
„Nincs probléma a motorral. Bármikor előfordulhat hiba, de nem nagyobb a kockázata, mint a korábbi versenyeken. A motor megbízhatóan működött idén” – mondta Steiner elismerően. „A Renault jelenleg mindhárom csapatában törékenynek tűnik, és itt jövünk mi a képbe. Persze szükségünk van még néhány pontra.”
„Ha mögöttünk fejezik be a versenyt, miközben mi tizenegyedikek-tizenkettedikek vagyunk, nem változik semmi. Jó versenyt kell futnunk a hétvégén, valamint remélni, hogy talán lesz némi problémájuk (a többieknek).”
Steiner tagadta, hogy extra kockázatot vállalnának.
„Ugyanolyan jó munkát kell végeznünk, mint mindig” – tette hozzá. „Ha lenne valami, amit máshogy kellett volna csinálnunk, már megtettük volna. Talán túlságosan egyszerűnek hangzik, de ha van valamid a Forma-1-ben, amit megtehetsz, mindig megpróbálod megcsinálni. Nincs mit veszíteni, ahogy nem volt semmi veszítenivalónk Brazíliában sem. Nem hiszem, hogy bármi őrültséget csinálnánk. Nincs rá szükség. Megpróbálunk jó munkát végezni. Reméljük, jó hétvégénk lesz, és szerzünk néhány pontot, míg a többiek nem. Nem készülünk semmi trükkel.”
Hat és fél millió dollár a tét, ennyivel jár nagyobb részesedés a kereskedelmi jogdíjakból, ha a csapat hatodikként zárja a tabellát nyolcadik helyett. A konstruktőri hatodik hely presztízse ugyanolyan sokat jelentene a Haasnak, mint az érte járó pénzösszeg.
„Mindig jó érzés többet kapni. Ki az, aki azt mondaná, hogy három vagy négy millió nem számít?” – tette hozzá Steiner. „Még százezer is jelent különbséget. Inkább legyen meg, mint ne legyen. A pénznél is többet gondolok arra, milyen közel vagyunk.”
„Csupán hat pontra vagyunk a hatodik helytől. Ha még hattal több pontunk lenne, ez egy nagyszerű szezon lenne. (A tavalyi) nyolcadik hely után a nyolcadikon végezni olyan volna, mintha nagyjából ugyanazt tettük volna. Ami igaz.”
Közben a Renault megígérte, hogy feltekeri a motorokat az utolsó futamra.