DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hatékonyabb esőgumit tesztel a Pirelli

Az F1 hivatalos gumiszállítója már a következő szezon során bemutatná új, jobban működő esőgumiját. A tesztek még zajlanak, így az év közbeni bevezetéshez FIA általi jóváhagyásra is szükség lesz.

A jelenlegi szabályok megtiltják a Formula-1 hivatalos gumiszállítójának, hogy szezon közben módosítson a keverékein, ám a Pirelli abban bízik, új esőgumijuk prototípusát tesztelve elnéző lesz velük szemben az FIA. A Pirelli főnöke, Mario Isola megerősítette, hogy ha bármilyen gumit is be szeretnének mutatni a következő szezonban, azt december elsejéig homologizáltatniuk kellene, ám bízik az új abroncsok meggyőzőerejében, így reméli, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség ebben az esetben eltekint a szigorú szabályoktól.

eso_belgium

Idén többször is szükség volt a kék oldalfalú Pirellikre


„Új esőgumit fejlesztünk” – nyilatkozta. „Idén teszteltük már néhányszor, de további fejlesztésekre van szükség, mielőtt lecserélnénk a régit. Ha úgy találjuk, hogy nagy az előrelépés a mostanihoz képest, akkor megkérem Charlie-t [Whiting, a Formula-1 versenyigazgatója], hogy fontolja meg az új keverék szezon közbeni bevezetését.” Isola kérése tehát szabályokba ütközik, ám a szakember szerint egy újabb, biztonságosabb gumikeverékkel az egész mezőny nyerne. „Miért is ne vezethetnénk be, ha minden csapat ugyanazokkal a problémákkal küzd?” – tette fel a költői kérdést. „Ez biztonsági kérdés, nem egy különleges keverékkel akarunk helyzetbe hozni valakit. A száraz keverékeket érintő szabályokat megértem, hiszen azokkal felborítható a bajnokság egyensúlya, kedvezhetsz vele bizonyos csapatoknak. Most azonban esős, vagy átmeneti esős gumikról beszélünk, amiket ritkán használunk egy szezonban. Ha ezekkel fejlődést érünk el, akkor próbálkozunk velük, aztán meglátjuk, mi történik.”

A Pirelli az új átmeneti esőgumiját az USA Nagydíj pénteki napján, egy gyorsan száradó pályán tudta kipróbálni. „Az austini hétvégén le tudtuk tesztelni az új intermediate abroncsainkat” – mondta Isola. „A keverék lágyabb, de a konstrukció a megszokott. Az eredmények az elvárásaink szerint alakultak – hatékonyabb felmelegedés, jobb tapadás, ám mindez a vártnál puhább keverékkel. A régi és az új intermediate gumik közötti különbség nagyobb, mint arra számítottunk” – zárta a szakember.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: