Bár előzetesen a pénteket várta a Formula-1 mezőnye a versenyhétvége legcsapadékosabb napjának, az első gyakorlás után a másodikon sem igazán mutatta meg meg az eső, csak a délutáni utolsó percekben érkezett meg nagyon gyenge formában a pálya fölé, ez viszont nem akadályozta a csapatok programját.
A hétvége során először autóba ülhetett Pascal Wehrlein és Sergio Perez, miután visszakapták azt istállójuk tesztpilótájától, érdekesség viszont, hogy ki kellett szállnia üléséből Kevin Magnussennek: a Haasnál egészen rendhagyó taktikát választva ugyanis – vélhetően az esőtől tartva – ezúttal a második edzést jelölték ki a tartalékversenyző Antonio Giovinazzi számára, hogy ezen a pályán is szerezhessen némi tapasztalatot. Az olasz végül a tabella utolsó helyén zárt.
Az élen ezúttal is a Mercedesek diktálták a tempót: bár Bottas is vezette az értékelést, végül Hamiltonnak hajszállal, 48 ezreddel sikerült tőle gyorsabb kört futnia – az 1:09,515 viszont három tizeddel gyengébb volt délelőtti legjobbjánál.
A Mercedes finnje mögött ezúttal is a „nagy hatos” másik négy tagja végzett, most Ricciardo, Vettel, Verstappen, Raikkönen sorrendben: a Ferrari finnjének hátránya hat tized volt Hamiltonhoz képest. Mögöttük egyelőre zavaros, hogy ki lehet a középmezőny legjobbja, hiszen egy Force India, egy Williams, egy Renault és egy McLaren következik a tabellán.
Fernando Alonso oldalán ezúttal sem volt minden rendben a wokingiaknál, egy műszaki gondot követően először még a spanyol is úgy érezte, hogy véget ért számára a gyakorlás, de végül hamar visszatérhetett, és egy egész termékeny délután során 31 körig jutott. A legaktívabb, de ismét motorbüntetés elé néző Brendon Hartley viszont 54-et is megtett.
Stoffel Vandoorne és Romain Grosjean is bemutattak egy-egy megpördülést, de az edzés egyetlen komolyabb balesete Marcus Ericsson nevéhez fűződik, aki egy kicsúszás után oldalazva találta el a falat, noha nem túl nagy tempóval, és vissza is tudta juttatni Sauberjét a bokszba, hogy aztán ott is várja meg a leintést.
A második szabadedzés eredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:09.515 | 42 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:09.563 | 0.048 | 45 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:09.743 | 0.228 | 37 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:09.875 | 0.360 | 48 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:09.886 | 0.371 | 38 |
6 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:10.117 | 0.602 | 45 |
7 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:10.306 | 0.791 | 49 |
8 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:10.373 | 0.858 | 42 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:10.396 | 0.881 | 39 |
10 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:10.655 | 1.140 | 31 |
11 | Carlos Sainz | Renault | 1:10.685 | 1.170 | 42 |
12 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:10.695 | 1.180 | 43 |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | 1:10.902 | 1.387 | 38 |
14 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:11.064 | 1.549 | 44 |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:11.300 | 1.785 | 39 |
16 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Renault | 1:11.422 | 1.907 | 44 |
17 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Renault | 1:11.821 | 2.306 | 54 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:11.857 | 2.342 | 43 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:11.989 | 2.474 | 17 |
20 | Antonio Giovinazzi | Haas-Ferrari | 1:12.417 | 2.902 | 37 |