DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A sóderágy sem megoldás Alonso szerint

Verstappen austini előzése óta forró téma az F1-ben az aszfaltot övező terület milyensége. A pályaelhagyások miatt sokan visszatérnének a klasszikus megoldásokhoz, de nem ilyen egyszerű a kérdés.

Napokig tartó, heves vitát váltott ki Max Verstappen austini, utolsó körös előzése Kimi Raikkönen ellen. A Red Bull-os a pályát négy kerékkel elhagyva lett harmadik, így a pilótát jogtalan előnyszerzés miatt büntették meg. A döntést követő parázsló vita közepette többekben is felmerült a kérdés: miért nem borítják a bukótereket olyan felületekkel, melyek nem olyan hívogatóak a pilóták számára? 

alonso_2009_australia



„Tegyünk le füvet, vagy sódert, úgy nem mehetsz túl a rázóköveken” – vetette fel maga Verstappen. „Suzukában például nincs ilyen problémánk, nem igaz? Szerintem egyszerű a megoldás.” A japán helyszínen valóban nincsenek szándékos pályaelhagyások, ami nem véletlen –a fű és a sóderágy is büntet minden egyes alkalmat, amikor arra ráhajt valaki. A tapadásvesztés a minimum, de akár az azonnali kiesés is benne van a pakliban. Többen is egyetértett a felvetéssel, ám Fernando Alonso szerint vannak szempontok, melyek miatt nem érdemes visszatérni a klasszikus megoldásokra. 

„Szerintem a Porsche Supercup, vagy a Formula 2 teleszemetelné a pályát” – nyilvánított véleményt a spanyol. „Hihetetlenül nehéz lenne tiszta pályán autóznunk. Szem előtt kell tartanunk, hogy nem csak az F1 fut ezeken a pályákon – ott van a MotoGP is, aminek egészen más biztonsági előírásai vannak. Szerintem nagyon nehéz mindent figyelembe venni” – zárta Alonso.

Ugyanezen az állásponton van maga Charlie Whiting is, aki itt részletesebben is kifejtette, mi a gond a régebbi megoldásokkal.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: