DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 15. szerda
F1

Miért Verstappentől félnek legjobban az F1-ben?

A holland harmadik szezonja végére igen komolyan kezdi rángatni a sportág oroszlánjainak bajszát - ha az alatta lévő technikai is úgy akarja, közel állhat ahhoz, hogy a következő évtizedben egyeduralkodóvá váljon az F1-ben.

Max Verstappen F1-es karrierje alatt számtalan szegmensben átírta már a rekordok könyvét a „legfiatalabb” címszó alatt, de nem lehet elégszer kihangsúlyozni szerepét a sportágban. A holland mindössze egy hónapja töltötte be 20. születésnapját - hol is álltak ugyanennyi idősen közvetlen riválisai, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel? A ma már négyszeres F1-es bajnok brit második F3 Euroszériás szezonjára készült (melyet meg is nyert az év végén), a német pedig éppen hogy túlesett a debütáláson, és második futamára készült a Toro Rosso színeiben.

Az már tavaly is egyértelművé vált, hogy ha az autója is képes rá, Max Verstappen könyörtelenül kihasználja az előtte adódó lehetőségeket, idén viszont csak az utóbbi hetekben tudta megmutatni, hogy világbajnoki fából faragták. Talán a Malajziai Nagydíj volt az első olyan futam idén, ahol minden adott volt számára a győzelemhez, a pilóta pedig ki is használta azt - de még hogy! Éles helyzetben, versenyben előzte meg Lewis Hamiltont, érdemeiből pedig az sem vont le semmit, hogy a brit nem is erőlködött annyira pozíciója megtartásáért.



A Verstappen körüli, USA Nagydíj utáni mizéria a szabályértelmezés terén megmutatta, hogy a látottak egyértelműsége mellett mennyire sokan állnak a holland mellett, a pilóta pedig leporolta magát, és talán karrierje legerősebb hétvégéjével vágott vissza Mexikóban. A Red Bull tehetsége mindössze 86 ezredre volt attól, hogy minden idők legfiatalabb pole-pozíciósa legyen, időmérő utáni kedvtelensége pedig jól példázta, mekkora elszántsággal harcol minden egyes tizedért.

A holland jól tudta, hogy legnagyobb esélye a rajtnál lesz az előzésre, ezért nem habozott sokat: az első kanyarnál Vettel mellé ért, és keményen ott tartotta RB13-asát a Ferrari mellett. A páros kétszer is összekoccant egymással: előbb hátsó kerekeik értek össze, majd az SF70H első szárnyvéglapja bánta, hogy súrolta Verstappen autójának jobb hátsóját, a 20 éves versenyző azonban sértetlenül ment tovább.

Másfél órával későbbi, domináns győzelmét nem lehetett arra kenni, hogy a vb-esélyesek hátraestek, hiszen arról nem tehetett, hogy Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen is fogatlan versenyzést produkált, dobogójuk ellenére. A Verstappen előtti időszak nagyrészt a Red Bulltól függ: a pilóta már bizonyított, sőt, 2020-ig elkötelezte magát a csapathoz, innentől fogva rajta áll, hogy vb-címre esélyes autót biztosítson neki.

Elég nagy a valószínűsége, hogy ha ez megtörténik, akkor a Red Bull ugyanúgy köré fog épülni, mint anno Sebastian Vettellel tette azt a csapat 2009 és 2013 között. Jos Verstappen jól tudja ennek fontosságát, hiszen majdnem egy évet lehúzott Michael Schumacher csapattársaként a Benettonnál - ebben az esetben pedig Daniel Ricciardo könnyen a körön kívül találhatja magát.

Nem mondanánk, hogy Verstappen félelmet nem ismerő akarása példa nélküli a mezőnyben, ilyen fiatalon azonban megsüvegelendő - ahogyan a „lesz*rom”-attitűd is. Persze ez néhol arroganciának hathat, amely cseppet sem meglepő, ismerve az édesapját, de hála Istennek Max édesanya, Sophie Kumpen rendelkezik annyi befolyással az életében, ahol ez még racionális keretek között marad.

Ha a Red Bull is úgy akarja, Verstappenből könnyen a következő évtized dominátora válhat az F1-ben - Sebastian Vettel és Lewis Hamilton (küszöbön álló) hosszabbításával viszont annak is nagy az esélye kőkemény hármas csata várható a világbajnoki címekért - a brit konkrétan ebben reménykedik az előttünk álló évekre nézve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: