Miután megnyerte az USA Nagydíjat, Lewis Hamilton Mexikóban már negyedik világbajnoki címét ünnepelhette: ezzel nem csak a mezőny, de a sportág egyik legsikeresebb versenyzőjévé vált, és az, hogy a legismertebb a világon, talán nem is vitatható. Amikor a Forma-1 többségi tulajdonjogát birtokló Liberty Media azon dolgozik, hogyan szélesítse a sportág rajongói bázisát, keresve sem találhatott jobb képviselőt ehhez a brit pilótánál.
„Ő a legjobb nagykövete a Forma-1-nek, a lehető legjobb módon képviseli a sportágat” - nyilatkozta Chase Carey, az F1 vezérigazgatója a német Bild című lapnak, majd kitért a száguldó cirkusz helyzetére. „Nagyon fontos, hogy hónapról hónapra fejlődhetünk, de még fontosabb, hogy hol leszünk 2020-ban. Amikor lejárnak a jelenlegi szerződések, lehetőségünk lesz arra, hogy egy teljesen új Forma-1-et hozzunk létre.”
„Nem akarjuk újra feltalálni az F1-et, de lenyűgözővé és vonzóvá akarjuk tenni a rajongók és a csapatok számára. A motoroknak egyszerűbbnek, olcsóbbnak, és hangosabbnak kell lenniük, és a pályán is több akciót szeretnénk látni.” Az amerikai hozzátette, hogy ezt nem lesz könnyű végrehajtani a berögzült szokások miatt. „Nagyon sok erőssége van ennek a világnak. Már a Liberty Media első éve után érezték az emberek, hogy valamit tettek az F1-ért. És már nem csak két csapat képes a győzelemre.”
Carey elmondta, hogy az Austinban látott, verseny előtti show soha nem fogja felülírni a nagydíjakat. „Mindig a futamok lesznek a figyelmünk középpontjában, de egy F1-es versenynek minden pályán felejthetetlennek kell lennie. A Formula-3-mal, Formula-2-vel és Formula-1-gyel teletűzdelt hétvégék komoly látványosságot biztosíthatnak, a feltörekvő pilóták pedig reflektorfénybe kerülhetnek.” Az amerikai kitért a versenynaptár változásaira is: „A jövőben még egy versenyünk lesz az Egyesült Államokban, a lehetséges helyszínek jelen pillanatban pedig Miami, New York és Los Angeles.”