A Hondánál úgy döntöttek Mexikóban, hogy bizonyos erőforrás-elemeket kicserélnek Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne autójában is, mert arra számítottak, hogy szenvedni fognak a rendkívül magasan fekvő pályán. Ez azonban végül nem így történt, Alonso parádésan teljesített az időmérő első szakaszában és a versenyen végül a tizedik helyen zárt.
"A teljesítmény sokkal jobb volt, mint amire számítottunk" - ismerte el Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője az Autosportnak. "Úgy jöttünk ide, hogy a motorunk gyengébb lesz, mint a többieké és a magaslati levegő okozta hatás számunkra kedvezőtlen lesz majd. Szakurában azonban nagyon kemény munkát végeztünk azért, hogy jó beállítást találjunk ezekre a viszonyokra, a hátrány így jóval kisebb lett, mint vártuk."
"A korábbiakban nem volt elég jó a rendszerünk ahhoz, hogy pontosan megbecsüljük az ilyen viszonyokat, nem volt meg hozzá a kellő próbapadunk. Most azonban már a szezon eleje óta sokkal jobb a helyzet ezen a téren, ugyan száz százalékban nem tudjuk lemásolni a pályát, dolgoznunk kell még rajta, de így is kielégítő az eredmény" - magyarázta a szakember.
"A különbség már kisebb. A relatív teljesítményt tekintve továbbra is kicsit hátrányban vagyunk, de úgy véljük, hogy fel tudunk zárkózni" - tette még hozzá a Honda-motor erejével kapcsolatban, ami szemmel láthatóan közelít a riválisokhoz, különösen a Renault-hoz.