DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Raikkönen káromkodott, Grosjeant elhallgattatta csapata a rádióban

Talán a körítés miatt, de pilóták a megszokottnál is felspannoltabb állapotban voltak az austini F1-es hétvégén, mely a csapatrádióban elhangzottakon is remekül érződött.

„Kérhetem, hogy elálljon az útból?”
„Kevin szuperintellingens volt”

A Haas pilótái csaknem összeakadtak a második szabadedzésen, természetesen mindketten a másikat hibáztatták.

„Ember, Magnussen mit csinál? Mi a fenét csinál? Mindig ugyanazt, áh, mindig ugyanazt! Ez nem profi!”

Az amerikai istálló dán versenyzője az időmérőn Sergio Pereznél húzta ki a gyufát.

„Ajh, nem tudok ettől többet csinálni”
„Haver, ez egy remek kör volt, biztonságosan továbbmentünk, szép munka”

Fernando Alonso csalódottan panaszkodott a McLarennek, mérnöke azonban azzal bíztatta, hogy továbbjutottak az időmérő következő szakaszába.

„Rendben haver, negyedik hely, szép munka.”
„Ez az srácok, igen!”
„Pontosan ugyanaz az idő, mint Raikkönennél, de neked nagyjából húsz másodperccel korábban sikerült. Megvan, jól csináltad.”
„Gi gi gi, oi oi oi oi”
„Remek kör volt. A sorrend: Hamilton…”
„Azt akarjátok, hogy folytassam? Oi oi oi, gi gi gi gi!”

Daniel Ricciardo egészen furcsa hangokat hallatva ünnepelte negyedik rajthelyét szombaton.

„A távolság előttem… látom őket. Jó lenne tudni, hogy milyen stratégián vagyunk. Másképp vezetek… szóval még mindig a… B-terven vagyunk?”

Fernando Alonso kissé elbizonytalanodott a McLaren taktikáját illetően.

„Kissé közel van srácok, miért engedtétek meg, hogy ennyire közel jöjjön?”
„Túl messze, sajnálom, túl messze van”

Lewis Hamilton kiállása után éppen csak Sebastian Vettel elé tért vissza a pályára - a két fél eltérően értelmezte a közöttük lévő távolságot.

„Többfunkciós turbó 6 Kimi, többfunkciós turbó 6, mindent az üzemanyagért.”
„Igen, de most az autóm nagyon rosszul van beállítva, ezért vissza kell mennünk bizonyos beállításokhoz a turbóval, vagy nem tudom.”
„Rendben, menj vissza a turbó 5-re”
„B****a meg!”

A Ferrari mérnöke üzemanyag-hatékonyabb beállítást kért Raikkönenről, aki viszont nem volt kibékülve az autó egyensúlyával.



„Ez mi volt, komolyan? Mióta mehetünk így? Komolyan, nem tudom, hogy… áh, szerintem ki kellene állnunk, nincs értelme végigmenni. Nem látom az egész kib****tt bal oldali gumit! Mit csinálunk, komolyan?"
„Fogd be!”
„Nem ti kockáztatjátok itt az életeteket! A guminak teljesen vége!”
„Oké haver, kiállunk, gyere be a bokszba. Ez egyébként is az utolsó kör, vedd könnyen, sajnálom.”
„Célba érhetek, ha akarjátok, de…”
„Rendben, célba fogunk érni.”
„OK”

Hosszú eszmecsere Romain Grosjean és a Haas között - általában a franciától szoktuk meg, hogy melegebb éghajlatra küld másokat, nem pedig fordítva.

„Ez az Lewis, kiváló munka, nagyszerűen vezettél.”
„Wohoo! Remek munka srácok, nagyon élveztem a mai napot, köszönöm az időtöket, jól esett, a rajongóknak pedig hálás vagyok a támogatásért.”
„Nagyszerű munkát végeztél Lewis, a Mercedes pedig világbajnok!”

Csak a szokásos - mondhatnánk a Peter Bonnington és Lewis Hamilton közötti párbeszédről, de nem tesszük, hiszen a Mercedes ezúttal a világbajnoki címet is ünnepelte Austinban.

„IGEN! IGEN! Ó, ez remek volt!”
„Max Verstappen, briliáns vagy. Fantasztikus vezetés, micsoda előzés!”
„Ha-ha, jó verseny volt, nagyon élveztem!”

Max Verstappen extázisban ünnepelte Kimi Raikkönen előzését és a harmadik helyet, azt azonban nem tudhatta, hogy pillanatokkal később elveszik tőle a dobogót. A finn a manővere után szintén ordított a rádióba, ő viszont magára volt dühös - ez nem került bele a hivatalos válogatásba, viszont ide kattintva meg lehet tekinteni és hallgatni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: