A Ferrari nem csak bajnokesélyesként kezdte a 2017-es Forma-1-es szezont, hanem sokáig vezette is a tabellát: a Monacói Nagydíjig a konstruktőrök között, egyéniben pedig egészen az Olasz Nagydíj leintéséig az élen állt, azonban a katasztrofális ázsiai futamok nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy már csak matematikai esélyük legyen a vb-címekre.
A szingapúri nullázást még lehetett a balszerencsére fogni, Malajziában azonban már nem volt mentség: az időmérőn Sebastian Vettel, a futamon pedig Kimi Raikkönen autójában ütötte fel a fejét ugyanaz a turbóprobléma, melynek következében a német a mezőny végéről vághatott neki a versenynek, a finn autóját pedig indulás előtt le kellett tolni a rajtrács második helyéről.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke akkor úgy fogalmazott, hogy ez megengedhetetlen, és személyeket érintő változásokat helyezett kilátásba. Ekkor következett a hab a tortán, Vettelnél ugyanis egy filléres alkatrész, egy gyújtógyertya mondta be az unalmast Suzukában. Az olasz-kanadai elismerte, hogy nem vették túl komolyan a minőségellenőrzési eljárásokat, ennek kiküszöbölésére pedig egy spanyol hölgyet, Maria Mendozát igazolták le a csapathoz.
Könnyen lehet azonban, hogy ez sem lesz elég: a német Sky értesülései szerint a csapatfőnök Maurizio Arrivabene állásába kerülhet az eredmények elmaradása. A szakember 2014 végétől irányítja a Scuderiát, és részben neki köszönhető, hogy számtalan sikertelen év után idén egyenrangú ellenfelekként szállhattak harcba a Mercedesszel.
A csatorna azt is tudni véli, hogy ki lesz az olasz utódja: állítólag a jelenleg technikai vezető szerepét betöltő Mattia Binotto kerülhet a helyére - a mérnök tavaly nyáron lépett a technikai igazgatói posztról távozó James Allison helyébe, előtte motorokért felelős szakemberként dolgozott az istállónál.