DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ezért hullott darabjaira a Ferrari szezonja

Néhány héttel ezelőtt még Sebastian Vettel vezette a tabellát, az előttünk álló USA Nagydíjon azonban mind a konstruktőri, mind pedig az egyéni bajnoki cím a Mercedes kezébe kerülhet - mi romlott el a Ferrarinál?

Noha a vörösöknek matematikai esélyük még van a két vb-címre, a realitás talaján maradva ki lehet jelenteni, hogy az idei trófeák is a Mercedes vitrinjébe kerülnek majd év végén. A Sky Sports összeszedett négy okot arra, hogy a hetekkel ezelőtt még egyértelmű sansszal rendelkező Ferrarinál mi csúszhatott félre 2017-ben.

Gyors autó, de túl sok kihagyott lehetőség

A Ferrari idei négy győzelmével többször állt a dobogó tetején, mint az azt megelőző három szezonban összesen, ez pedig óriási teljesítmény. Ha viszont azt vesszük, hogy mindezt 16 versenyből érték el egy általában minden pályán kiegyensúlyozott autóval, egy fokkal árnyaltabb a kép - szemben a nehezen beállítható, „dívaként” viselkedő Mercedes W08-assal. Amellett, hogy a csapat az elmúlt három futamon is győzhetett volna, kihagyott lehetőségekből nem volt hiány az év korábbi szakaszában sem.

A Ferrari-első rajtsor és Sebastian Vettel folyamatos nyomása ellenére Valtteri Bottas nyert Oroszországban, de Ausztriában és Belgiumban is hajszállal maradtak le az első helyről. Az, hogy a csapat a legutóbbi tíz futamból egyetlen egyet nyert meg, nagyszerűen alátámasztja, hogy nem tudták mindig kihasználni a Mercedes megingásait.



Megbízhatatlanság

Az előző évtized elején a Ferrari új mércét állított fel megbízhatóság terén - bár az SF70H problémái hozzájárultak a megtorpanáshoz, hiba lenne csak erre fogni azt. Sőt, a csapat mindössze egyetlen műszaki hiba miatti kiesést könyvelhetett el idén. Az időmérős, valamint verseny előtti gondok azonban súlyos pontveszteségben nyilvánultak meg, nem hiába ismerte be az elnök Sergio Marchionne, hogy meg kell erősíteniük minőségellenőrzési folyamataikat.

Hibák a versenyzők részéről

Egy 20 futamos szezonban nem lehet várni, hogy egy pilóta hibátlanul teljesítsen, és ez mindkét oldalon előfordult. Amíg azonban Lewis Hamilton „csak” a beállításokkal küszködött, és néhány pontot veszített, például Szocsiban, Monacóban és Spielbergben, addig Vettel kőkemény, győzelmekbe kerülő hibákat vétett Bakuban és Szingapúrban is.

Vereség a „második számú” pilóták csatájában

Az már Monacóban nyilvánvalóvá vált, hogy a Ferrari Vettelt támogatja a bajnoki harcban, a Mercedes azonban egészen a nyári szünet utánig kitartott az egyenlő feltételek mellett. Noha Bottasnak már csak csekély matematikai esélye van a vb-címre, pontjai rettentően fontosak voltak a brackley-iek számára. A kétszeres futamgyőztes ötször végzett Vettel, míg Raikkönen csak háromszor Hamilton előtt - Bottas idei győzelmei 14 pluszponttól fosztották meg a német versenyzőt.

Noha a Ferrari idén nagyobb esélyekkel szállhatott harcba, mint az elmúlt években bármikor, szinte biztos, hogy Maranellóban bukásként fognak tekinteni 2017-re a jövőben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: