DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

A Ferrarit ekézi a korábbi F1-es mérnök

Azt a Scuderia elnöke is bevallotta, hogy az istálló igencsak hanyagul kezelte a minőség-ellenőrzési eljárásokat, ám Pat Symonds így sem kímélte az alakulatot felelőtlen hozzáállása miatt.

A Ferrari a 2017-es szezon folyamán többé-kevésbé tűrhetően szerepelt megbízhatóság terén, Malajziában azonban beütött a krach: Sebastian Vettelt és Kimi Raikkönent is ugyanaz a turbóprobléma hátráltatta az időmérőn, valamint a versenyen, mindennek tetejébe a németnek Suzukában egy 59 dolláros gyújtógyertya parancsolt megálljt. A Williamstől tavaly elküldött Pat Symonds úgy véli, a csapat rettentően gondatlanul járt el a sepangi hétvége során.



„Amikor Vettelnél hiba ütötte fel a fejét a szívócsővel a malajziai időmérőn, annyit kellett volna csinálniuk, hogy ’Megnézzük, a másik autó is problémás-e’” - idézte a szakembert az F1i.com. „Talán tévedek, de nem ez történt, és Kimi gépén is ugyanez a probléma jött elő. Ha tényleg ez fordult elő, az elfogadhatatlan. Elképzelem, amint valaki azt mondja: ’Ó, ez nem történhet meg újból, nincs szükség a pánikra.’ Ehelyett azt kellett volna mondaniuk, hogy ’Nem érdekel, ki hibája volt, ellenőrizzük, hogy nincs-e a baj (a másik autóval).”

Sergio Marchionne a katasztrofális hétvége után úgy nyilatkozott, fejek fognak hullani, ám Symonds azt javasolja, hogy egymásra mutogatás helyett a repülőgépiparból kellene példát venniük. „Ők nem hibáztatnak senkit, inkább arra figyelnek, hogy hol tudnának fejlődni. Sőt, boldogan jelentik, ha hibát észlelnek valahol, anélkül, hogy attól félnének, vajon számon kérik-e őket. A megbízhatóságot a versenyzésben is ugyanígy kellene kezelni, afféle „fekete doboz”-gondolkodásra van szükség. Képesnek kell lenni kimondani: ’Szerintem probléma van, és valamit tenni kell vele.’ Még ha úgy is érzed, a te hibád, szükség van arra, hogy reagálj, és alaposnak kell lenned.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: