Bár az F1-es csapatok költségvetése hétpecsétes titok, jól értesült informátorok mindig összeállítják, hogy egy adott évben melyik alakulat költötte a legtöbbet. Amióta visszatért a Forma-1-be, a Mercedes folyamatosan az élmezőnyben trónol, a Ferrarival és a Red Bull-lal hadakozva, de erőfeszítéseik legalább nem maradtak gyümölcstelenek, ugyanis az elmúlt három évben minden világbajnoki címet ők gyűjtöttek be, és elég nagy a valószínűsége, hogy a sorminta 2017-ben is folytatódni fog majd.
Amikor a Renault a kétezres évek közepén megtörte a szintén hatalmas összegeket az F1-es programra áldozó Ferrari egyeduralmát, rengetegen csettintettek elismerően, hogy kevesebb pénzből is lehet győzni a sportágban - az akkori sikereknél is a csapat alkalmazásában álló Bob Bell szerint ez bő tíz évvel később ugyanúgy megvalósítható lenne. „Véleményem szerint a siker nem kerül annyiba, amennyit a Mercedes költ rá” - nyilatkozta a szakember az Auto Hebdo című lapnak.
„Olyan Forma-1-re van szükség, amely lenyűgözi a rajongókat, remek show-t szolgáltat, továbbra is technológiai kihívás marad, és olcsóbb, mint manapság. Meg kell őrizni a Forma-1 DNS-ét, amely annyit jelent, hogy olyan gyártók bajnokságáról van szó, melyek maguknak építik meg az autókat, hatalmas összegek nélkül, egyúttal viszont a motorsport csúcsa marad.”
„Számomra a költségvetési sapka jelentené a megoldást. Többször szóba került már, vitáztak is róla, és azóta ismét téma lett, hogy a Liberty Media szándékában áll lefaragni a költségeket. Egy Ross Brawn által megalakított csoport jelenleg is a tervezeten gondolkozik, és remélem, hogy ebbe az irányba lépünk majd tovább a következő években” - tette hozzá a Renault technikai igazgatója.