Míg egy héttel ezelőtt Sepangban a pálya, egész pontosan a kerékvetőn felváló csatornafedél okozta Grosjean kicsúszását, addig Suzukában egyelőre ő maga sem tudja, hogy mi idézte elő az újabb balesetet, különösen azt követően, hogy az autó vezethetősége váratlanul romlott le a Q1 végére. A francia sértetlenül, ám egy kicsit értetlenül is szállt ki a Haasból.
„Az első körömben az autó igazán jónak tűnt, bár elkövettem egy elég nagy hibát a kör elején, ami miatt sok időt veszítettem” - kezdte rövid időmérőjének ecsetelését. „Viszont még ekkor is biztos voltam benne, hogy bejuthatunk a legjobb tízbe. Amikor kihajtottam a második menetre, az autóm túlkormányzott volt, mindenhova nagyon gyorsan betette az orrát, ennek okát pedig még fel kell tárnunk. Kétségtelen, hogy kicsit gyorsan érkeztem meg a 3-as kanyarba, de ez még nem ad magyarázatot arra, hogy az autó miért mozdult ki alólam. Próbáltam még megfogni a 4-es kanyarban, de nem igazán ment, lecsúsztam a fűre és a túloldali falban végeztem.”
„Pozitív, hogy a harmadik edzés és az első időmérős köröm között jó irányba tudtunk menni a beállításokkal, de még meg kell értenünk, mi változott meg a második körömre. Kár érte, mert amint mondtam, a legjobb tízbe kerülhettünk volna.”
Grosjean legutóbb Silverstone-ban járt az időmérő első tíz helyezettje között, a szezon során eddig ötször sikerült neki, viszont nyár óta rendre gyengélkedik a szombatokon. Csapattársa stabilabb formát nyújt ugyan, Kevin Magnussennek ellenben még egyszer sem bejutott be a Q3-ba idén.
A francia pilóta balesete egyesekben egy harminc évvel ezelőtti bukást idézett fel, hiszen 1987-ben Nigel Mansell volt az utolsó, aki hasonlóan nagy erővel csapódott a falnak a suzukai pálya ugyanazon pontján.