DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Sainznak lövése sincs, hogy mi történhetett

A Toro Rosso F1-es pilótája már az edzések előtt húszhelyes rajtbüntetést könyvelhetett el a hétvégére, dolgát pedig tovább nehezítette egy furcsa baleset a délelőtti gyakorláson.

Bár az eső mindkét suzukai edzésen vendég volt, a nap legnagyobb incidense száraz pályán történt: Carlos Sainz az első edzésen, a hajtőből kigyorsítva veszítette el uralmát autója fölött, és csapódott a bal oldali gumifalba, STR12-ese pedig eltorlaszolta a pályát. „Ez olyan baleset volt, amelyre nincs igazán magyarázat” - idézte a Motorsport a spanyolt, akinek Toro Rossóját a csapat újjá varázsolta a második gyakorlásra, igaz, a szakadó eső miatt csak egyetlen installációs kört tett meg vele.



„Én hibáztam, efelől semmi kétség, és nem szeretném, ha megismétlődne a jövőben. A szerelőknek sikerült megjavítaniuk, másfél-két óra alatt, és elképesztő munkát végeztek. Hatalmas gratuláció nekik, hiszen ez megmutatta az elköteleződésüket, amelynek nagyon örülök.” A spanyol pilóta szinte biztos, hogy az utolsó helyről fogja megkezdeni a versenyt, húsz helyes rajtbüntetése miatt. „Már korábban tudtam, hogy a szombatomba bele fog kavarni.”

„Meg kell próbálnom gumit spórolnom a versenyre, hogy a lehető leggyorsabb legyek majd, így ebből a szempontból nem vár rám normális verseny holnap. A hosszú etapokra fogok gyakorolni, mert mindegy, hová kvalifikálok, így is úgy is utolsó helyről indulok majd. Azon leszek, hogy az összes abroncsom elérhető legyen majd vasárnapra. Most nem sikerült sok időt a pályán tölteni, az első edzés trükkös volt tempó szempontjából. Szerintem keményen nyomtuk, de még így sem voltunk gyorsak, így van mit kielemeznünk holnapra, hogy sikerüljön némi sebességet találnunk. Ebből a napból nehéz volt követeztetéseket levonni.”

Sainz azt mondta, a csapat még fontolgatta a hétvége előtt, hogy bevállalják-e a büntetést, ám a malajziai problémák elengedhetetlenné tették a cserét. „Egy kicsit a tavalyi teljesítményünkre hagyatkoztunk. Tudtuk, hogy talán Suzuka lesz a leggyengébb pályánk, de Malajzia miatt kénytelenek voltunk cserélni. Rájöttünk, hogy nincs több felhasználható elemünk, ezért többé-kevésbé belekényszerültünk, de így is azt terveztük, hogy bevállaljuk a büntetést. Biztos vagyok benne, hogy kénytelen leszek a továbbiakban is ezzel szembesülni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: