Amíg az év első felében Valtteri Bottas jobban alkalmazkodott a nehezen beállítható W08-as modellhez (lásd Szocsi, Monaco, Spielberg, Hungaroring) a nyári szünet óta csapattársának áll a zászló. Lewis Hamilton három győzelmet és egy második helyet szerzett ez idő alatt, a finn pedig egy-egy második és harmadik, valamint két ötödik pozícióig jutott.
A Sepangban bemutatott új aerodinamikai csomaggal különösen látványos volt a szenvedése, hiszen majdnem egy percet kapott a győztes Max Verstappentől - a malajziai események tükrében Toto Wolff sportigazgató úgy vélekedett, mindent meg kell adniuk Bottasnak annak érdekében, hogy újból sebességbe tudjon kapcsolni.
Az osztrák most egy másik nyilatkozatában neheztelésének adott hangot a Brackley-ben idén munkába álló formája pilóta miatt. „Aggódom, mert azt akarom, hogy Valtteri jól teljesítsen. Mindenki ezt szeretné” - idézte Wolffot a Motorsport. „Úgy tűnik, Valtteri jobban szenved az optimum megtalálásával, mint Lewis. Több tényező is szerepet játszhat ebben, de nincs kétségem afelől, hogy intelligenciájának köszönhetően meg tudja oldani a feladatot.”
„Még sok versenyünk van hátra ahhoz, hogy magunk mögött hagyjuk a problémát. A nagyon jó pilóták képesek arra, hogy kiássák magukat a nehéz helyzetekből, és nem kételkedem abban, hogy ez sikerülni is fog neki. Egy okos ember egyszer azt mondta, hogy ’nem a nyugodt tenger tesz erőssé egy hajóst’, és ha sikerül kimásznia ebből a gödörből, sokkal erősebb lesz majd. Többször láthattunk már remek teljesítményeket tőle idén, igaz, utóbb visszafogottan teljesített - de senki sem kételkedik benne.”
Wolff szerint a problémák okát a Mercedes idei modelljében kell keresni, és nem hiszi, hogy képességbeli visszaesésről lenne szó. „Nagyon szeszélyes az autónk, hiszen az abroncsok szűk tartományban működnek megfelelően, 2017-ben pedig állandóan ki-be járkálunk ebből. Aztán ott a vezetési stílus: Lewis könnyebben hozzá tudott szokni a problémához, mint Valtteri, de a stílus megváltoztatása senkinek sem megy könnyen” - tette hozzá az osztrák.