DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Kevesebb fejlesztést ad a Honda a McLarennek

Önellentmondásba került a Honda: a búcsúversenyeken a lehető legtöbb pontot akarják szerezni a McLarennel, ezt azonban azzal kívánják elérni, hogy minimalizálják a rajtbüntetést jelentő motorcserék számát.

A szingapúri nagydíjhétvégén bejelentett szakítás után eltávolodott egymástól a McLaren és Honda: érezhető ez abból, hogy a japánok kritikus nyilatkozatot fogalmaztak meg a versenycsapat kommunikációjáról, míg korábban ők sosem emeltek szót a partner ellen, csak fordítva történt meg. Ennek ellenére a Honda most állítja, az utolsó versenyeken az elérhető legjobb eredményekkel akar búcsúzni a McLarentől, ezért a fejlesztési stratégiát is átdolgozta.

„Az egyik cél, hogy minimalizáljuk a motorfejlesztési csomagokat a szezon hátralevő részében, méghozzá azért, hogy a maximális eredményeket érjünk el az év hátralevő részében” – mondta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es motorfőnöke az Autosportnak. Hiába jelentettek előnyt a Spában és Monzában bevetett fejlesztések, a büntetés azokon a pályákon a rajtrács végére sorolta hátra a versenyzőket, meggátolva egy erős eredmény megszerzését.



„Korábban egyszerűen a teljesítmény javítása volt a prioritásunk, mivel minden apró javulás számított a következő év tekintetében. Ezért nem hezitáltunk, hogy bevezessünk-e egy csomagot. Mivel azonban már tudjuk, hogy nem fogjuk Stoffellel és Fernandóval folytatni, az idei eredményekre akarunk koncentrálni a McLarennel. Inkább azt választom, hogy több pontot szerezzünk ebben az évben, mindenekelőtt a csapat eredményeihez akarunk hozzájárulni. De természetesen, ha egy jelentős mértékű fejlesztést vethetünk be, akkor nem fogunk tétovázni a büntetés miatt.”

A Honda tehát nagylelkűen háttérbe akarja szorítani a motor fejlesztési procedúráját, hogy méltó eredményekhez segítse a McLarent, amellyel többet nem fog együtt dolgozni. A szándék azért is furcsállható, mert ezzel megnehezítik dolgukat a következő évben, amikor folytatniuk kell a felzárkózást, a McLaren helyett már a Toro Rosso partnereként.

Hasegawa terveiben egyetlen motorfejlesztés – és az ezzel járó rajtbüntetés – szerepel: „Még hat versenyünk van hátra, ezért a terv szerint egy motort még bevezethetünk. Ez Malajziában, Suzukában vagy az USA-ban történhet meg. Suzukában azonban nyilvánvalóan igyekszünk majd elkerülni a büntetést, és az Egyesült Államokban is eredményesek lehetünk, ha a tavalyi eredményekre alapozunk” – fejtegette a szakember, Alonso 5. helyezésére utalva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: