A szingapúri bejelentés-áradat részeként kiderült, hogy a McLaren és a Honda 2018-tól már nem egymás kötelékében folytatja tovább, a wokingiak a Renault erőforrásait szerelik autóikba, a japán motorok pedig a Toro Rossókban fognak dohogni. A Honda első embere, Masashi Yamamoto ennek fényében engedte meg magának, hogy kritikát fogalmazzon meg a McLaren felé, amely burkoltan azt jelenti, hogy nem (csak) ők a felelősek a partnerkapcsolat kútba eséséért.
„A McLarennel együtt dolgozva rájöttem, hogy hatalmas, szisztematikusan dolgozó cégről van szó” - idézte a japánt a Honda Racing weboldala. „Ez egyfelől nagyon erős, másik oldalról nézve azonban nehéz alkalmazkodniuk a változásokhoz. A Toro Rosso viszont egy fejlődő vállalat, számunkra pedig nagyon fontos, hogy azonos irányba tartsunk, egy cél felé. Kíváncsian várjuk a közös munkát. Álljon itt egy példa a helyzet illusztrálására: tegyük fel, hogy a McLaren a nagyon kifinomult francia konyha, a Toro Rossónál pedig a vidék ízei keverednek, ahol új hozzávalókat is lehet alkalmazni. Izgatottak vagyunk, hogy ezt megvalósítsuk.”
A kommunikáció alapvető problémának számított a McLaren és a Honda kapcsolatában, ám Yamamoto reméli, hogy ezen a téren sokkal jobb lesz a viszonyuk a Toro Rossóval. „Először is, Tost úr (a Toro Rosso csapatfőnöke - a szerk.) nagyon sokat tud Japánról. Érti a kultúrát és a kommunikációnkat is.”
„Láttuk, hogy fiatal gyáruk és növekvő cégük van, amely nagyon fontos a Honda számára, hiszen így azonos mentalitással dolgozhatunk. Új kezdetről van szó, egy olyan csapattal, amely hasonlóan gondolkozik, mint mi. A Toro Rosso és a Honda azonnal el fogja kezdeni a közös munkát a jövőre készülve. Addig azonban be kell fejeznünk az idei évet a McLarennel, ezért még mindig nagyon fontos a kommunikáció a hátralévő versenyeken.
Yamamoto hozzátette, hogy 2019-től a Red Bull-lal terveznek szövetségre lépni, ahol megmutathatják, hogy képesek sikeressé válni az F1-ben. „A szabályok 2020-ig vannak érvényben, amely még mindig három évet foglal magába, ahol szeretnénk megmutatni technológiánkat, a fejlődésünket, valamint a Hondában rejlő potenciált. Ez nagyon fontos számunkra, hiszen a világ így láthatja, hogyan fejlődünk, és válunk sikeressé.”