Jacques Villeneuve az utóbbi hetekben nagyon beindult: azok után, hogy Robert Kubica visszatérését kritizálta, Sebastian Vettelt nevezte meg a szingapúri rajtbaleset főbűnösének - bár ez utóbbi esetben több támogatóra is talált. Az egyértelműen kijelenthető, hogy a versenyzés jobb lett idén, ám a kanadai szerint a gumik még mindig nincsenek olyan állapotban, hogy a pilóták 100%-ot tudjanak kihozni autóikból.
„Valamit tenniük kell, ugyanis tönkreteszik a Forma-1-et” - hangzott a tipikusnak mondható vélemény 1997 világbajnokától, mondván, a győztes Lewis Hamilton az abroncsok miatt nem tudta kiautózni a W08-asban rejlő potenciált. „Nagyszerűen rajtolt, majd szabad út volt előtte, de szomorú, hogy amíg az időmérőn gyorsak voltak az autók, itt lassan kellett vezetnie a pilótáknak, nehogy túlmelegítsék a gumikat.”
Az idei szabályokkal az F1-es autók szebbek és agresszívabbak lettek, melyhez a szélesebb abroncsok is hozzájárultak, a Pirelli termékei azonban konzervatívabbá is váltak. „Minden versenyen mindenkinek lassítania kell azért, hogy nehogy kiessenek az adott hőtartományból. Nem a szárny, nem a leszorítóerő, hanem a gumik a hibásak. A pilóták csak 80%-on teljesítenek, ezt pedig nem lehet versenyzésnek nevezni” - tette hozzá Villeneuve.