Szingapúrban vasárnap délelőtt óta ott lógott a levegőben, hogy szemtanúi lehetünk a Formula-1 története első olyan esős futamának, amit naplemente után, mesterséges megvilágítás mellett rendeznek: a nap során rengeteg eső zúdult a pályára, és bár estére ez jobbára felszáradt, a rajt előtt negyed órával újabb vihar érkezett, így a teljes mezőny vizes pályára alkalmas gumikkal rajtolt. Az első három sorban elhelyezkedő élcsapatok egyaránt intermediate abroncs mellett voksoltak, míg hátrébb vegyesen választottak intert vagy extrém esőgumit a pilóták.
A versenyirányítás nem hívta a biztonsági autót segítségül a mezőny felvezetésére, a húsz autó felsorakozhatott az állórajthoz, a piros lámpák kialvását követő pillanatokban pedig drámai történések rajzolódtak ki a szemünk előtt. Az első négy helyezett közül Kimi Raikkönen rugaszkodott el a legjobban, aki belülre, a fal mellé húzódva érkezett meg Max Verstappen mellé. Eközben azonban Sebastian Vettel is befelé kanyarodott Ferrarijával, védekezve a holland ellen, mindez viszont azt eredményezte, hogy a Red Bullnak nem maradt helye, a láncreakció pedig több autó vesztét is okozta: Verstappen hozzáért Raikkönenhez, aki irányíthatatlanul nekicsapódott csapattársa autójának, majd magával sodorta a Red Bullt, és az 1-es kanyarban a külső íven megjelenő Fernando Alonsót is.
Vettel tovább tudott menni a tett színhelyéről, de autójának oldalszekrénye annyira megsérült, hogy a következő kanyarokban a német elvesztette az irányítást autója felett, a falhoz csapódott és kiesett. Az egész káoszból az ötödik helyről rajtoló Lewis Hamilton profitált a legtöbbet, aki ekkor az élen találta magát, mögötte Daniel Ricciardóval és Nico Hülkenberggel, amikor a safety car a pályára lépett.
Bár az eső viszonylag hamar elállt, ám az újraindítást követően is nehéz volt távol maradni a falaktól a csúszós pályán, noha Hamiltonnak óvatoskodva is sikerült néhány másodperces előnyt kiépítenie. A mezőny azonban ismét összesűrűsödött, amikor a 11. körben Danyiil Kvjat a falban találta magát. Néhányan, mint Ricciardo és Sergio Perez ekkor a bokszba hajtottak új intermediate gumikért, de a Mercedeseket nem érte hátrány amiatt, hogy ezt nem tették meg. A Renault viszont egy kör késéssel reagált a dobogóért harcban álló Hülkenberggel és a szintén erős pontszerző helyen álló Jolyon Palmerrel, így a sárga autók kissé hátrébb csúsztak a rangsorban.
A táv fele környékén jött el a pillanat a slick abroncsokra való átváltásra, de ez nem bolygatta meg különösebben a mezőnyt: csupán a Renault került még rosszabb helyzetbe, miután Hülkenberg rengeteg időt vesztett a bokszban, majd később fel is kellett adnia a versenyt.
Az eső és a biztonsági autók miatt (harmadszor is szükség volt Bernd Mayländer szolgálataira, amikor Marcus Ericsson megpördült a hídon) nem maradt idő a teljes 61 körös táv teljesítésére, így a kétórás időlimit vetett véget a versenynek az 58. kör végén. Hamilton első helyét senki és semmi nem tudta veszélyeztetni, így a futamot a szombati forma alapján váratlanul megnyerő brit 28 pontra növelte előnyét a nullázó Vettellel szemben. Ricciardo bejött a második helyre, Valtteri Bottas pedig egy számára akciómentes este után megszerezte a harmadik pozíciót. A nagy kiesők miatt a középmezőny tagjai is szépen kaszálhattak, és három pilóta is karrierje legjobb eredményét jegyezte: Carlos Sainz a Toro Rossóval a 4., a Renault-val talán utolsó versenyét futó Palmer a 6., Stoffel Vandoorne pedig a 7. helyen ért célba.
A futam menete az esős kezdés után nyugodtabb mederbe terelődött, de így is számos csatát is kisebb koccanást láthattunk a pontszerző helyekért egymást hajszoló pilóták között.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | 2:03:23.543 |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 58 | 4.507 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 58 | 8.800 |
4 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 58 | 22.822 |
5 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 58 | 25.359 |
6 | Jolyon Palmer | Renault | 58 | 27.259 |
7 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 58 | 30.388 |
8 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 58 | 41.696 |
9 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 58 | 43.282 |
10 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 58 | 44.795 |
11 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 58 | 46.536 |
12 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 56 | 2 kör |
- | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 50 | kiesés |
- | Nico Hülkenberg | Renault | 48 | kiesés |
- | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 35 | kiesés |
- | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 10 | kiesés |
- | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 8 | kiesés |
- | Sebastian Vettel | Ferrari | 0 | kiesés |
- | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 0 | kiesés |
- | Kimi Räikkönen | Ferrari | 0 | kiesés |