Egybehangzó sajtóértesülések szerint az érintettek meghozták a döntéseket és gyakorlatilag kész tényként kezelhetjük, hogy végéhez ért a McLaren és a Honda házassága - a wokingiak a Renault-val, a japánok pedig a Toro Rossóval folytatják. Egyesek azt is hozzáteszik, hogy a Red Bull azért engedi ezt meg fiókcsapatának, mert ha valóban nagyot javul a Honda, akkor 2019-től akár ők is válthatnak és lezárhatják a Renault-val ismét elég problémás kapcsolatukat.
Kár tagadni, hogy a McLaren-Honda együttműködés ezekben az években csúfos kudarcba fulladt, mindkét félnek nagyon kellene már egy új partner - a japánok sincsenek arról meggyőződve, hogy minden az ő hibájuk és a sok problémáért nem okolható a McLaren is. A wokingiak szerint továbbra is megvan a nyolcvan lóerő lemaradás a Mercedeshez képest, ráadásul az Alonso-Vandoorne páros 260 helyes rajtbüntetést szedett össze már a meghibásodások miatt. Ezt a százmillió eurós támogatás sem tudja tovább feledtetni...
Számukra a Renault is komoly előrelépés lenne, hiszen bár a Mercedes és a Ferrari erőforrásait nem kaphatják meg, de a franciák motorjával is nyernek (a számításaik szerint) ötven-hatvan lóerőt és bár most azzal is vannak megbízhatósági problémák, sokkal inkább remélhetik azt, hogy a Renault ezeket megoldja - a Honda három év alatt sem jutott el idáig. Ugyan jelentős pénzösszegtől esnek el, de a McLaren továbbra sem az a csapat, amely a fennmaradásért küzd, nem ez a fő szempont.
A Hondának is szüksége van frissítésre, a Toro Rosso és ezzel együtt a Red Bull pedig kiváló opció. Egyrészt kevésbé lesznek előtérben, mint a nagy múlttal rendelkező és az élmezőnybe várt McLarennel és Alonsóval, másrészt egy más építésű autóval is kipróbálhatják magukat - ők azért néha-néha elejtették, hogy a McLaren oldalán is keresendő némi hiba. Ha ezúttal is kudarcot vallanak, akkor le is zárhatják az F1-es időszakukat megint, ha viszont nem, akkor ellentmondásosabbá tehetik a mclarenes éveket, egyúttal elindulhatnak a profit és talán a siker útján.
Itt rátérhetünk a pilóták helyzetére is: itt szinte mindenki nyer. Miután Alonsónak minden nagycsapat nemet mondott, számára kielégítő megoldás lehet, hogy maradhat egy komoly istállónál, komoly pénzért, de megszabadulhat a Hondától, így ő alighanem nyugodtan marad a McLarennél. Stoffel Vandoorne számára is javulhat a helyzet, Carlos Sainz kiszabadulhat a Red Bull fogságából, Pierre Gasly bemutatkozhat az F1-ben (hogy Hondával, az neki ilyen szempontból mindegy, legalább ott van), Danyiil Kvjat pedig Sainz távozásával szinte biztosan megőrizheti a helyét, nem őt túrja ki Gasly.
Egy résztvevővel kapcsolatban azonban még kérdéses, hogy mennyit is nyer az üzlettel: a Renault. A gyári csapat így is messze elmarad a Red Bulltól, holott a cél nyilvánvalóan az lenne, hogy ők is felérjenek a csúcsra, most pedig a szintén nagycsapatnak számító McLaren is tőlük vehet motort. Könnyen előfordulhat, hogy mindkét partnercsapatnak jobb lesz az autója és meg fogja verni a gyári istállót, ráadásul a Ricciardo-Verstappen-Alonso trió pilótaként is jóval magasabban jegyzett jelenleg, mint a várható Hülkenberg-Sainz páros.