DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

A Porsche megveheti a komplett F1-es Red Bullt

A német luxusmárka nemrég végre nyíltan beszélt arról, hogy érdekli a Formula-1 körforgásához való csatlakozás a 2021-es szezontól kezdve. A találgatások viszont azóta sem csillapodtak, csupán más irányba terelődtek.

Ebben az évezredben talán nem is múlt el egyetlen szezon sem anélkül, hogy pletykaszinten fel ne merült volna a Porsche vagy a vele egy családba tartozó Audi F1-es szerepvállalása, ám a német gyártók mindezidáig nem sokat tettek, amivel hitelt adtak volna ezen találgatásoknak. Az Olasz Nagydíjat követően azonban végre megtört a jég, és a Porsche vezetői kendőzetlenül kijelentették, hogy 2021-ben, a motorokra vonatkozó új, még meg nem fogalmazott szabályrendszer kezdetén beszállítóként szívesen csatlakoznának a Formula-1 körforgásához, ha sikerül olyan, a jelenleginél egyszerűbb előírásokat megfogalmazni, amelyek elnyerik a tetszésüket.

00117015_363



A Porsche bizottsági elnökhelyettese, Lutz Meschke hangsúlyozta, hogy csak motorszállítói szerepvállalás érdekelné őket, saját gyári csapat felállításán nem gondolkodnak, ami jóval nagyobb költségekkel és elkötelezettséggel járna.

Alig egy hétnek kellett azonban csak eltelnie a nagy bejelentésük óta, hogy ezt az állítást is továbbgondolják a Motorsport Magazine által elcsípett híresztelések, hiszen egyesek már azt vizionálják, hogy mégis összeállhat a Porsche tulajdonképpeni gyári csapata, ehhez pedig a Red Bull nyújtana segítséget.

Egyelőre senki nem is erősítette meg, és nem is cáfolta az értesülést, viszont bőven lehet benne rációt találni: elképzelhető, hogy a Red Bull a 2020-as év végére beteljesítettnek érzi az F1-es céljait, a sportban addig felhalmozott 16 szezonnal és legalább négy bajnoki évvel a hátuk mögött ugyanis ez egy ideális pont lehetne Dietrich Mateschitzék számára a kiszállásra, amit időről időre már most is megpedzegetnek.

Szponzorként a Red Bull még ezt követően is megtartaná kötelékeit a Milton Keynes-i alakulattal, amelynek irányítását átvehetné a Porsche, így a németek tulajdonképpen kész csapatba és infrastruktúrába, egy jól működő gépezetbe beszállva válnának gyári indulóvá, ami jóval egyszerűbb, mint nulláról építkezni.

Annál is inkább, hiszen a Motorsport Magazine által hallott sejtések még tovább mennek: Christian Horner a továbbiakban is megőrizhetné csapatvezetői posztját az alakulatnál, és ha az Adrian Newey bábáskodása alatt működő technikai részleg egysége is megmaradna, akkor a logók és a színek átváltásán kívül olyan rengeteg elem nem is változna meg a Red Bull-os időkhöz képest.

A Porsche pedig ezáltal hasonlóan kettős központtal működhetne, mint azt jelenleg a Renault teszi: Milton Keynes-ben maradna a fő bázis, a motorrészleg pedig Németországba, a Porsche Weissachban található fejlesztőközpontjába kerülne át.

Persze még években és puzzle-darabokban mérve is messze vagyunk attól, hogy ez a legfrissebb paddockpletyka valósággá álljon össze, viszont érdemes lesz ennek az információnak a fényében figyelni az elkövetkező hónapok és évek fejleményeit is a Porsche háza táján, hiszen elképzelhető, hogy 1962 óta először gyári csapatként térhet vissza az azóta motorszállítóként néhány sikeresebb és sikertelenebb F1-es projektben is szerepet vállaló német márka.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: