Mint ismeretes, Gelael Bahreinben és a Hungaroringen egy-egy napot már tesztelt a Red Bull juniorcsapatánál, a Belga és az Olasz Nagydíj közötti néhány napban pedig a faenzai csapat bejelentette: szerződést kötöttek az ázsiai reménységgel, aki négy F1-es hétvégén, Szingapúrban, Malajziában, az Egyesült Államokban és Mexikóban is vezethet a nagydíjak első szabadedzésein. A hivatalos közleményből nem derült ki, hogy melyik helyszínen melyik pilóta helyére ülhet be, az első bevetés közeledtével azonban megérkezett az első ezzel kapcsolatos információ.
A formula.hu forrásai szerint eldőlt, hogy a 20 éves pilóta Szingapúrban Carlos Sainz autóját kapja meg. Azt már Monzában kiszimatoltuk, hogy a Forma-1-es istálló egyszerű elvárást fogalmazott meg a ifjonc irányába: nem a köridőt kell hajszolnia, sokkal inkább arra kell összpontosítania, hogy minél több időt töltsön a pályán, minél egyenletesebb köröket fusson és lehetőleg minél alaposabb visszajelzéseket adjon az STR12 típusjelű versenyautóról.
Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke egyébként éppen ezt, Gelael aprólékos és részletekben gazdag visszajelzéseit emelte ki az indonéziai pilóta hungaroringi tesztje után. A szakvezető a Mogyoródon teljesített 101 kört követően megjegyezte azt is, hogy „Kvjathoz és Sainzhoz hasonlítva nagyon jól fékez, jól használja a szegélyköveket és erős a lassú kanyarokban is. Ha így folytatja, sikeres lehet az F1-ben is!”
Nagy kérdés, hogy van-e valamilyen rejtett üzenete a Toro Rosso döntésének? Szingapúr köztudottan nem egyszerű helyszín (a villanyfényes városi pálya 2008-as bemutatkozása óta még egyetlen olyan futam sem volt, amelyen ne lett volna safety car fázis), így minden pilóta szeretné maximalizálni a pályán tölthető időt. A Toro Rosso két versenyzője közül eddig Danyiil Kvjatnak állt inkább kifelé a szekere rúdja, ám azzal, hogy Szingapúrban Sainz pályán tölthető idejét csökkenti a csapat, felmerülhetnek bizonyos kérdések. Például az, hogy vajon a gárda vezetése nem-e arra készül, hogy a spanyol rövidesen távozik a csapattól? Monza óta ilyen pletykákat is hallani: több forrás is állítja, hogy azért csúszik a McLaren-Renault-Toro Rosso-Honda paktum fennforgás tisztázása, mert a francia márka gyári csapata ennek leple alatt, az üzlet részeként szeretné kisajtolni a Red Bulltól az ifjabb Sainzot, akinek átigazolására egyszer már nemet mondott a Mateschitz-birodalom.
Szingapúrban egyébként nem Gelael lesz az egyetlen, aki első szabadedzéses bevetésre készülhet: a Haasnál a Ferrari akademistája, a Saubernél idén beugró versenyzőként is lehetőséghez jutó Antonio Giovinazzi szerepelhet. Az olasz pilóta idei harmadik Haas-futását Monzára tervezték, de a kedvezőtlen időjárás miatt végül elhalasztották. Akárcsak az előző két bevetés alkalmával, Silverstone-ban és a Hungaroringen, Giovinazzi ezúttal is Kevin Magnussen autóját vezetheti: a dán megnyilvánulásaiból is tudjuk, hogy bár a versenyzők igyekeznek jó – vagy legalábbis semleges – pofát vágni, nem túl lelkesek, amikor fiatalok miatt veszítenek pályán tölthető időt…