A Red Bull az a csapat, amely – természetesen a McLaren után – a legtöbbet szenved problémás motorja miatt. Daniel Ricciardo és Max Verstappen is az Olasz Nagydíjon fogyott ki a felhasználható Renault-motorkomponensekből, ezért a mezőny végéről kellett indulniuk. Hét verseny van még hátra a 2017-es világbajnoki szezonból: könnyen belátható, hogy valószínűtlen, a Red Bull kihúzza az utolsó hétvégéig a jelenlegi állománnyal.
„Egészen biztos, hogy ki vagyunk téve a további büntetésnek” – mondta az Autosport lapnak Christian Horner csapatfőnök. A vezető legalább abban bízik, hogy a cserét olyan pályára tudják időzíteni, amely egyébként sem kedvezne az istállónak. „Remélem, lehetőségünk lesz stratégiailag dönteni arról, hogy hol vállaljuk be majd ezt a büntetést, de az nem valószínű, hogy eljutunk a szezon végéig újabb büntetés nélkül.”
Verstappen belgiumi motorhibája után – az erőforrás lekapcsolta magát, hogy ne menjen tönkre végleg – legalább a Renault-nak sikerült lépéseket tennie megbízhatóság terén. „Egészen bizonyosan reagáltak, ez pedig bizakodásra ad okot. Nagy probléma lett volna, hogy ha Monzában, ahol új motorjaink voltak, meghibásodott volna az erőforrás a ciklusa legelején. Akkor katasztrofális helyzet állt volna elő, de biztató, hogy úgy tűnik, kezdik komolyan venni. Nem dugják homokba a fejüket, így remélhetőleg felfelé ível majd a görbe mostantól a szezon végéig” – bizakodott Horner.
A Red Bullnak azért fájhat, hogy kifogytak a motorból, mert a szezon második felében kezdenek magukra találni: Daniel Ricciardo parádés felzárkózással Monzában, a csapatnak elvileg nem kedvező pályán 4.-ként végzett a 16. rajthelyről.