Még csak néhány perc telt el a monzai kvalifikációból, amikor Romain Grosjean kicsúszott a célegyenesben, és mindkét oldalon nekicsapódott a szalagkorlátnak: az edzést félbe kellett szakítani, és két óráig nem is indították újra a folyamatosan hulló eső miatt. Később össztűz zúdult Charlie Whitingra amiatt, hogy egyáltalán elindította a Q1-et, Nico Hülkenberg most azonban a Pirelli esőgumijait vádolta a program csúszásáért.
„Nem esett olyan mértékben, és nem is volt annyi álló víz a pályán” - emlékezett vissza a szombat délutánra a német pilóta. „Az a probléma, hogy a gumik csak egy adott mennyiségű víz kiszorítására képesek, ezt követően pedig pillanatok alatt felúszik az autó, és természetesen nem akarod, hogy ez megtörténjen veled!” - idézte a Renault versenyzőjét az F1i.com.
„Charlie Whiting kevés lehetőség közül választhatott, de úgy vélem, a jövőben jobban együtt kell dolgoznunk a Pirellivel, használhatóbb esőgumikért, mert a múltban, más gyártók abroncsaival képesek voltunk kimenni a pályára. A nehézség abban rejlik, hogy a tesztnapok számát jelentősen lecsökkentették, ráadásul a napok többsége száraz pályás gyakorlás, így pedig a Pirelli nehezen tudja fejleszteni termékeit” - tette hozzá Hülkenberg.