Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Spa jelenlegi vonalvezetése 2007-re alakult ki, akkor nyerte el a Buszmegálló-sikán mai formáját, így onnantól kezdve lehet reálisan összehasonlítani az eredményeket. Már amennyiben az ardenneki pálya ezt lehetővé teszi, hiszen az edzésekbe és időmérőkbe itt-ott beleszóló eső 2011-ben, 2013-ben és 2014-ben is gondoskodott arról, hogy a hétvége leggyorsabb körei ne tökéletes pályaviszonyok mellett szülessenek, de a lényegi kérdéseken ez a kimutatásunk szempontjából nem változtat.
Belgiumban is bőségesen megdőlt a mindenkori körrekord, és a naptár előző néhány pályájához hasonlóan itt is nagyjából két másodperccel lett gyorsabb a hétvégi etalon, mint amire korábban bárki is képes lett volna. Jelen esetben ez a korábban és bárki Jarno Trulli Toyotáját jelenti a 2009-es nagydíj Q2-es szakaszából, vagyis ő tartotta az előző rekordot, amit az idei hétvége során elsőként Kimi Raikkönen adott át a múltnak, majd Lewis Hamilton még tovább faragott belőle az időmérő végén.
A spái pálya legjobb F1-es köridői 2007 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 4,644 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 1,950 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 6
Megdőlt körrekordok a szezonban: 12/12