DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Raikkönen: A szerződéstől nem lettem gyorsabb

A Ferrari pilótapárosa lényegre törően összegezte a tapasztalatokat a Belga Nagydíj első edzésnapját követően: a spái pályát idén élvezetesebbnek érzik, de a Mercedesszel egyelőre nem foglalkoznak.

Kimi Raikkönen véleményére nemcsak azért voltak sokan kíváncsiak az esős délutáni gyakorlás leintését követően, mert négy győzelmével Spa egyik legsikeresebb versenyzőjének számít, hanem azért is, mert ezen a pénteken ült először autóba azóta, hogy a Ferrari a héten bejelentette szerződésének meghosszabbítását a 2018-as szezonra.

00117014_097



„Nem lettem tőle se gyorsabb, se lassabb, de legalább most nem kell emiatt aggódni, így másra koncentrálhatunk” - zárta rövidre a finn a kontraktusával kapcsolatos első kérdést, és a tempójának javulását jóval reálisabb dolgokra, az autók gyorsítását célzó idei szabályváltozásokra fogta. „Jobb érzés, amikor több tapadás áll a rendelkezésünkre” - mondta arról, hogy jelen állás szerint nagyjából 2,5 másodperccel nőtt a tempó tavalyhoz képest.

Az első edzésen még Raikkönen, az erősebb köröket hozó másodikon viszont már Lewis Hamiltonnal a Mercedes zárt a legjobb idővel, de sem a finn, sem csapattársa, Sebastian Vettel nem akart még messzemenő jósolgatásokba kezdeni a hétvége ilyen korai szakaszán.

„Szerintem közelebb vagyunk hozzájuk, mint a legtöbben gondolják, de még csak péntek van, szóval tudunk még javulni, mint ahogy az minden pénteken lenni is szokott. Majd meglátjuk, hogy ezúttal sikerül-e szombat délutánra eleget gyorsulnunk” - fogalmazott Raikkönen, akire Vettel azzal tromfolt rá, hogy még nála is kevesebbet mondott.

„Nem sokat láttam belőlük, nem nagyon hasonlítgattam. Rendben volt a nap, de nem vagyok teljesen elégedett magammal és az autóval sem, szóval még lesz egy kis dolgunk” - így sommázott Vettel, aki szintén a pálya középső, nagyobb leszorítóerőt igénylő szakaszán érezte a legnagyobb javulást. „Az Eau Rouge-ban és a Blanchimont-ban nem igazán van különbség tavalyhoz képest, de a pálya középső része valamivel élvezetesebb, hiszen a nagyobb tapadás miatt ott tudunk gyorsabban haladni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: