Gyakran visszatérő panasz a kisebb csapatoktól, hogy a motorok ára – különösen a V6-os hibrid szabályrendszer bevezetése óta – a magasba szökött, és aránytalan terhet ró a szerényebb költségvetésből gazdálkodó istállókra. Valójában azonban a díjak már egyre csökkennek, Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szerint hamarosan egyetlen csapat kifogása sem lesz elfogadható.
„A motor fejlesztése nagy pénzeket emészt fel, a jelenlegi összes csapat motorrészlege veszteséget termel, aminek nem szabadna így lennie. Ezt próbáljuk megfékezni” – magyarázta Wolff az Autosportnak a gyártók fontos szempontját a 2021-es szabályok kidolgozásában. „Másrészről megegyeztünk az FIA-val, hogy az árakat minden motorügyfél számára csökkentjük a következő években, az F1-ben valaha legalacsonyabb szintre. Ha egy ilyen motor csupán 12-14 millió dollárba kerül, ami a célunk, nem vagyok képes megérteni, hogy állíthatja valaki drágának.”
Wolff a számok nyelvén – az összes kiadás arányában – is alátámasztotta állítását: „A nagy csapatok összköltségének 5 %-át jelenti, ami a kisebbek esetében 8-10 %. Elfogadható-e ez egy motorsportnak nevezett sportban? Az az opportunista és egyoldalú érvelés bizonyos csapatok részéről, mellyel még jobban le akarják nyomni a motorok árát, hogy 200 millióval többet költhessenek a karosszériára, nem helyes.”
„Mi a múltban már bebizonyítottuk, hogy nem vagyunk opportunisták, és nem azokat a szabályokat erőltetjük, amelyek nekünk kedveznek. A jelenlegi karosszéria-előírásoknak is ellene voltunk, mert úgy éreztük, túl drágává válhat. Végső soron pedig pont ez is történt” – érvelt Wolff amellett, hogy a Mercedest nem az ilyen önös érdekek vezérlik. „Ugyanez érvényes a 2021-es motorszabályokra is. Teljes mértékben tudatában vagyok annak, hogy a jelenlegi motorformulának vannak hátrányai.”
A vezető kiemelte, a koncepciót egyszerűsíteni kellene – hogy a rajongók megérthessék az energia-visszanyerés működését –, kivehetnek olyan rendszereket, amelyek túl nagy előnyt jelentenek, ha valaki rájuk érez, és a motorhang is fontos tényező. A megoldáshoz azonban a jelenlegi formulából kell kiindulni: „Széleskörű az egyetértés minden jelenlegi és jövendőbeli motorszállító részéről azt illetően, minek kell lennie a jövő motorja pilléreinek. Ez V6-os, biturbós motort jelent, talán kevésbé komplikált energia-visszanyeréssel, ám a hibrid működésnek, elektromosságnak továbbra is szerepet kell játszania. A technológia választóvonalként fontos, és a csúcson kell járatni” – szögezte le Wolff.