Az F1 vezetői, Chase Carey és Ross Brawn elszántan dolgoznak azon, hogy a 2020 után életbe lépő új Concorde-egyezménnyel kedvezőbb anyagi környezetet valósítsanak meg a sportágban, a bevételek egyenlőbb elosztásával, és a költségek csökkentésével. A Volkswagen és leányvállalatainak beszállásával kapcsolatban időről időre felröppennek híresztelések - az Audi és a Porsche viszont hosszú távra elköteleződött a Formula-E iránt, ráadásul a négykarikások motorsport-igazgatója júniusban kijelentette a Formula.hu-nak, hogy nem érdekli őket az F1.
Most a VW motorsport-igazgatójának szegezték a kérdést, aki megindokolta, hogy miért nem szerepel náluk terítéken a csatlakozás. „A Forma-1 veszélyes út, mert drága. A legtöbb csapatnak, a négy nagyon kívül, anyagi problémáik vannak. A versenypályák pedig nem tudják kifizetni azt az összeget, amit tőlük követelnek” - nyilatkozta Bernhard Gobmeier a Motorsportnak, Indiában tett látogatása során.
„Épp ennek a drága környezetnek köszönhetően szerintem nagyon veszélyes úton haladnak. Mindenütt ezt látjuk. A Mercedesnél 1500-an dolgoznak az F1-es projekten, nem számolva a beszállítókat, noha az nem túl sok. Nagyjából 2000 ember jut két autóra. Számításba kell venni, hogy milyen magasak a bérek Angliában, és hogy a felhasznált anyagok milyen sokba kerülnek” - tette hozzá a német, aki szerint Amerikában sokkal jobb munkát végeznek a versenyzés költségeinek kordában tartása terén.
„Amerikában jelen van a költségek visszatartása, és jól csinálják. Európában több nagy kategória is létezik, ez pedig néhol szintén jól működik - a Forma-1-ben és a WEC-ben azonban elszaladt a ló az irányítókkal.” Gobmeier szerint az F1-nek sokkal jobb show-ra van szüksége, ha neves szponzorokat szeretne megnyerni magának. „A támogatók száma egyre csökken. A nagy szponzorok, mint például a dohánygyárak, nincsenek többé. A kicsik is kevesebben vannak. Ezzel párhuzamosan a nézők száma is csökken, míg a költségek növekednek. Ezzel valami nincs rendben, a versenyeknek látványosabbnak kell lenniük.”