DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Honda változtatásra kényszerült

A japánok F1-es projektjét irányító Yusuke Hasegawa elmondta, hogy a megbízhatósági problémák kiküszöbölése érdekében változtatniuk kellett motorfejlesztési mechanizmusaikon.

A Honda számára visszatérésüktől számított harmadik éven belül sem fenékig tejfel az élet a Forma-1-ben: a motorgyártó folyamatosan műszaki problémákkal küszködik, mindennek tetejébe teljesítmény terén is komoly hátrányban vannak a riválisokhoz képest. Nemrég Yusuke Hasegawa úgy fogalmazott, a lemaradás egyik oka a próbapadon és pályán tapasztaltak közötti eltérésekben keresendő, most viszont az Autosportnak bevallotta, hogy egyre kevésbé akarnak erre hagyatkozni.



„Változtattunk a fejlesztési módon, hiszen már nem szorítkozunk túlságosan a próbapad eredményeire” - mondta a japán. „Persze több tényezőt és koncepciót is leellenőrzünk, de már megértjük, hogy a V6-ossal kell ezeket megnéznünk a specifikáció véglegesítéséhez. Már nem hagyatkozunk a próbapadon látottakra. Az itt végzett tesztek fontosak, de a teljesítménybeli előrelépéshez előbb a V6-os eredményeit kell ellenőriznünk.”

A Honda hőenergia-visszanyerő rendszere (MGU-H) különösen sérülékenynek bizonyult a szezonban, de a silverstone-i fejlesztés után Hasegawa úgy érzi, jó úton járna a nagyobb megbízhatóság felé. „Nagyon sok időbe telt, mire megoldottuk az MGU-H problémáját” - mondta Hasegawa. „Rengeteg apró hiba ütötte fel a fejét a motornál, ezt pedig a próbapadon nehéz volt megértenünk. Már ott tartunk, hogy kezdünk a végére érni, de a pályán is bizonyítani kell - a nemrég bemutatott MGU-H-val azonban vannak megoldásunk a problémákra, szóval rendben leszünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: