Több problémával is meg kellett küzdenie eddig 2017-ben a Renault-nak és ezáltal a Red Bullnak is - az energiaitalosok egyrészt félretervezték az autót (ezt már nagyjából kijavították), de az erőforrással is gondjaik akadtak. A gárdánál úgy gondolják, hogy túl nagy változásokat eszközöltek a motorfejlesztés terén, mert úgy érezték, hogy az előző konstrukciónál elérték a plafont 2016-ban.
"Nem tűnök túl profinak, ha azt mondom, hogy ezek várható problémák voltak, mert persze nem tervezünk úgy motort, hogy tudjuk: nem fog működni. A valóság az és ez elég frusztráló, hogy nem vagyunk jók abban, amit először kell megtervezni. Rengeteg dolgon változtattunk, több rendszer is teljesen új és azt hiszem, hogy egy kicsit túlzásba estünk" - magyarázta Cyril Abiteboul, a csapat vezetője.
"Ráadásul ha gondjaid vannak a megbízhatósággal, akkor különböző kombinációkat hozol létre a garázsban. Kiveszed az MGU-H-t az egyik motorból, a turbót egy másikból, az MGU-K-t egy harmadikból, aztán elkezdesz szörnyet csinálni. Ez a szerelők számára is nehézséget okoz, ami még rosszabbá teszi a helyzetet és bekerülsz egy ördögi körbe" - mondta a megbízhatósági problémákról Abiteboul.
"Még nem vagyunk túl ezeken, de már majdnem és jövőre már sokkal stabilabbak leszünk. Akkor már képesek leszünk arra koncentrálni, hogy minél nagyobb teljesítményt hozzunk ki az egyes elemekből" - tekintett a jövőbe.