DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ijesztő F1-es élményekről számolt be a Haas fiatalja

Santino Ferrucci a Hungaroringen második alkalommal tesztelhette a Haas F1-es autóját - egyetlen F2-es hétvégéjét követően, így igencsak meglepte, mekkora erővel rendelkeznek az idei gépek.

2017-re részben azért módosítottak a Forma-1-es gépek aerodinamikáján, hogy kielégítsék a pilóták kívánságait, akik számára nem okozott túl nagy kihívást a korábbi modellek vezetése. Fernando Alonso nemrég azt mondta, hogy az eredménytelenség ellenére boldogan megy nyaralni, hiszen ezen a téren teljesen elégedett lehet, és mindig jó hallani, hogy a fiatal versenyzők számára is nehézséget okoz, amikor első vagy második alkalommal ülnek be egy-egy F1-es autóba.



Santino Ferrucci, a Ferrari fiatal amerikai tehetsége idén kezdte meg második szezonját a GP3-ban, a Hungaroringen azonban a DAMS előléptette az F2-be. A srác tavaly Silverstone-ban már kipróbálhatta a Haas versenygépét, a Magyar Nagydíj után pedig két napig nyüstölhette a VF-17-est, rengeteg tapasztalattal gazdagodva. „Minden komoly lépést jelent, a GP3-ból átugrani az F2-be nagyon komoly volt” - idézte a GPUpdate.net Ferruccit.

„A szénszálas fékeken megtett első mért körömön 30 méterrel korábban lassítottam, elfékeztem magam, és vissza kellett lépnem a gázra. Amikor átléptem az F1-es autóba, mivel a fékek ugyanolyanok, ezen a téren már nem tapasztaltam nagy különbséget. Ami viszont az volt, az a sebesség, itt semmi más nem hasonlítható az F1-es autóhoz. 30-40 km/h-val gyorsabb vagy minden kanyarban, negyedik és ötödik sebességi fokozaton túl - ehhez volt a legnehezebb hozzászoknom.”

„Alacsony és közepes sebességnél a határon tudtam autózni, esetleg 1-2 km/h-n belül. Nagysebességnél minden egyes körben azt tapasztaltam, hogy fél km/h-val gyorsabb tudok lenni. Az a probléma, hogy amikor eléred a határt, amikor elveszíted az autót, beletaposol a fékbe, és próbálod megtartani. Ez az autó a határon néha ijesztő tud lenni, így nagyobb sebességnél inkább visszaveszek, és veszítek néhány km/h-t, és egy tizedet, mint hogy kockázatot vállalok minden körben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: