A Formula-1 új tulajdonosa, a Liberty Media amerikai médiavállalat, így az eddigieknél nagyobb hangsúlyt akar helyezni az Egyesült Államokra – például több nagydíj formájában az országban, annak valamelyik metropoliszában, mint New York vagy Miami. Ennek megvalósítása azonban nagyobb tervezést igényel, nem lehet egy-két éven belül végrehajtani.
„Nem akarom Bernie-t kritizálni, mert sok mindent jól csinált” – kezdte Chase Carey, a Formula-1 elnök-vezérigazgatója az Auto Motor und Sport lapnak. „De úgy vélem, túlságosan előtérbe helyezte a rövid távú megállapodásokat. Ha New Yorkban akarunk versenyezni, időre és tervezésre van szükség. Azelőtt a Formula-1 annyi munkát vállalt magára, hogy aláírta a szerződést, onnantól viszont mindent a promóterre bízott. Ez már nem lehetséges.”
Carey „ötéves tervet” emlegetett, és hozzátette, egy második egyesült államokbeli versenyt – Austin mellett – csak igazán látványos helyszínen érdemes tartani: „Meg kell ragadni az emberek képzelőerejét. Phoenix erre nem képes, New York vagy Miami azonban igen.”
Elterjedt vélekedés, hogy az amerikai rajongókat inkább saját versenysorozataik érdeklik, a Formula-1 ezért sosem lehet túl népszerű az országban. Az elnök szerint ez tévhit, rengetegen követik a motorsport csúcsát már most a tengerentúlon: „Az első jelek már most láthatók, mivel mióta megnöveltük jelenlétünk a közösségi médiában, több visszajelzést kapunk az USA-ból. Nagyobb rajongói bázis van ott, mint gondoltuk” – mondta Carey.