Felipe Massa betegség miatti visszalépése a Magyar Nagydíjról már önmagában is olyasvalami volt, ami felettébb ritkán fordul elő a Formula-1-ben, ám ezúttal még több komoly statisztikai hozadéka is volt. Massa távollétében egyetlen brazil versenyző sem rajtolt el a hungaroringi futamon, ezzel pedig, bármilyen hihetetlen, egy 606 futam óta tartó sorozat szakadt meg. Legutóbb ugyanis az 1982-es San Marinó-i Nagydíjon fordult elő, hogy nem volt brazil pilóta a mezőnyben, és akkor is csak azért nem, mert a csapatok nagy része bojkottálta a részvételt.
Ha ez nincs, akkor még messzebb, az 1977-es Olasz Nagydíjig kellene visszamennünk az első brazil nélküli rajtrácsig. 1982 óta 21 brazil pilóta gondoskodott róla, hogy legalább egy képviselője mindig legyen a mezőnyben a nemzetnek.
Sietve Paul di Resta ült be Massa helyére, aki pedig több mint három és fél évet, egész pontosan 1344 napot várt a 2013-as Brazil Nagydíj óta, hogy újra F1-es futamon induljon. Ez az utóbbi idők egyik leghosszabb kihagyása, legutóbb a 2011-ben visszatérő Narain Karthikeyannak telt el ennél is több idő két futama között. Di Resta viszont így is csak 30. (az Indy 500-akat leszámítva a 23.) a leghosszabb kihagyás után visszatérő pilóták listáján.
A skót pilóta dolga azért volt különösen nehéz, mert gyakorlás nélkül, egyből az időmérőre kellett beugrania. A legutóbbi versenyzőt, aki úgy vágott neki egy kvalifikációnak, hogy előtte a hétvége egyetlen szabadedzésén sem hajthatott pályára, Baumgartner Zsoltnak hívták, akit 2003-ban Ralph Firman sérülése miatt hívott be az utolsó pillanatban a Jordan - szintén a Hungaroringen.
Di Resta még nem rendelkezik állandó rajtszámmal, és beugróként most sem választhatott, így a Williamsnek kirendelt tartalékszámot, a 40-est ragasztották fel az autójára. Ehhez is kapcsolódik egy különlegesség, hiszen 28 éve, az 1989-es Francia Nagydíjon vett részt legutóbb 40-es rajtszámú autó, méghozzá egy AGS Gabriele Tarquinivel.
Először versenyzett brit pilóta a Williamsszel Jenson Button 2000-es szezonja óta. Ellenben a másik nagy múltú brit csapatnak, a McLarennek azóta az idei még csak a harmadik olyan éve, amikor nem alkalmaz hazai pilótát.
Sebastian Vettel túl van 15000. élen töltött versenykilométerén - csak Michael Schumacher (24144) és Lewis Hamilton (16352) állnak előtte e tekintetben.
Kimi Raikkönen lett a Hungaroring dobogórekordere, hiszen a Formula-1-ben senki nem állt még a pódiumra olyan sokszor, szám szerint nyolcszor, mint ő. Ez a nyolc egy első, egy harmadik, és hat második helyből tevődik össze.
Akárcsak Monaco, úgy a Hungaroring sem tartozott a Ferrari legkedveltebb vadászterületei közé az elmúlt évtizedben. Bár két éve a zűrös futamon Vettel már behúzott egy sikert, de pole-t 2005 óta, kettős győzelmet pedig 2004 óta először szereztek a vörösök ezen a pályán - egyébként utóbbi volt a mostanáig utolsó olyan év, amikor a Magyar Nagydíj győztese az év végén világbajnok is lett.
Raikkönen és Valtteri Bottas révén a történelem hatodik dupla finn dobogója is összejött, de még mindig nincs kettős finn győzelem. Viszont most történt ilyen két egymást követő versenyen, valamint a Hungaroring lett az első pálya, ahol kétszer is állt már két finn a dobogón, hiszen Raikkönen és Heikki Kovalainen ezt már megtették 2008-ban.
Az idei Magyar Nagydíj volt Daniel Ricciardo első olyan F1-es futama, amelyen már az első körben kiesett. Figyelemreméltó, hogy ilyen sokáig húzta, hiszen már 120 rajt áll a neve mögött. Mostanáig övé volt a rekord az elsőkörös kiesés nélküli legtöbb futam tekintetében, de így most visszaszállt ez Timo Glockra, aki 91 F1-es rajta után mindig körbeért legalább egyszer. Korábban Thierry Boutsen egyébként Ricciardónál is tovább, 135 versenyig húzta, amíg először ki nem esett a nyitókörben.
A McLaren idén először jegyzett kettős pontszerzést: Stoffel Vandoorne beállította tavalyi debütálásán elért eddigi legjobb eredményét a 10. hellyel, Fernando Alonso pedig a leggyorsabb kör megfutásával is felhívta magára a figyelmet. Nem ez az első a spanyol számára a McLaren-Honda színeiben, hiszen tavaly Monzában is ért már el ilyet. Ez volt a 23. leggyorsabb köre, amivel feljött az örökranglista 10. helyére.
Esteban Ocon eddig első 20 F1-es futamát kiesés nélkül abszolválta - még további öt kell neki ahhoz, hogy beérje a debütálóként első kiesésére a legtovább váró Max Chiltont.