A Formula-1 csapatai rögtön egy szójátékkal indították a keddi napot, megalkotva Twitteren a #BudaTest hashtaget, ami a magyar főváros egyetlen betűjének megváltoztatásával utal arra, hogy bizony teszt zajlik a Budapest közelében fekvő versenypályán.
A Magyar Nagydíjon résztvevő tíz csapat egyike sem mozdult el a helyszínről, így a reggel 9 órai kezdés után 11 autó gördült a pályára - azért ennyi, mert a Mercedes kivételes módon két géppel is körözhetett. Persze nincs ebben semmi trükközés, most éppen a brackley-ieken volt a sor, hogy segítsék a Pirelli gumitesztjeit (ilyet minden csapat csinál az év során), így Valtteri Bottas adatait csak az olasz cég mérnökei tanulmányozhatták, míg a Mercedes a 19 éves George Russell-lel dolgozott.
A GP3 idei tabelláját vezető brit tehetség első alkalommal vezethetett Formula-1-es autót, de nem volt ezzel egyedül, szintén ezen a napon esett át a tűzkeresztségen a Sauberrel Gustav Malja, valamint a Force Indiával Lucas Auer - és a Renault-t vezető Nicholas Latifi is még csak korábbi modelleket próbálhatott ki eddig.
Rajtuk kívül is több olyan név szerepel az eredménylistán, akik az F1-ben eddig tesztpilótai minőségükben voltak csak jelen: a Ferrari például beültette a GP2 éllovasát, Charles Leclerc-t. Az idei mezőny tagjai közül a McLarennél Stoffel Vandoorne, a Williamsnél Lance Stroll, a Red Bullnál pedig Max Verstappen volt munkában, akik csak a mai napot követően kezdhetik meg nyári szünetüket. Stroll egyébként a továbbra is betegeskedő Felipe Massa helyére ugrott be, aki a mögöttünk hagyott versenyhétvégén is visszamondta az indulást.
A nap legnagyobb részében Vandoorne állt a tabella élén, akinek a nyolc órán át tartó tesz utolsó perceiben még sikerült 1:18 alá szorítania köridejét, ám nála is jobban odalépett Leclerc, aki 1:17,746-os idővel, Vettel szombati pole-jánál több mint egy másodperccel lassabban haladva a tabella élére ugrott, így ismét a Ferrari elsőségével ért véget egy nap a Hungaroringen.
A harmadik helyet, és a legtöbb, egész pontosan 155 kört is Bottas kanalazta össze, az ő eredményei azonban a Pirelli-tesztszerep miatt a legkevésbé mérvadóak. De őt levéve is egy Mercedes lett a harmadik Russellnek köszönhetően, aki viszont már másfél másodperccel lassabb volt Leclerc-nél.
A legaktívabb „hagyományos” tesztelő egyébként Stroll lett 138 körrel, de belépett a három számjegyű tartományba még Russell, Malja, valamint a Toro Rossónál és a Haasnál ténykedő Sean Gelael és Santino Ferrucci is. Két versenyzőjét összeadva a Force India is hozzájuk hasonló távot tett meg, a rózsaszínű autóban ugyanis Nikita Mazepint délután Lucas Auer váltotta.
Az első tesztnap azonban érdeklődés szempontjából még csak felvezetése volt a szerdainak, amikor is az autóversenyzés idei legnagyobb meglepetésembere, Robert Kubica ül be a Renault-ba, hogy hat és fél év után először hivatalos F1-es teszten bizonyítsa a világ számára: megérett a visszatérésre.
A keddi tesztnap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17.746 | 98 | |
2 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:17.834 | +0.088 | 72 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:18.777 | +1.031 | 155 |
4 | George Russell | Mercedes | 1:19.231 | +1.485 | 119 |
5 | Lance Stroll | Williams | 1:19.866 | +2.120 | 138 |
6 | Nikita Mazepin | Force India | 1:19.910 | +2.164 | 52 |
7 | Nicholas Latifi | Renault | 1:20.302 | +2.556 | 54 |
8 | Sean Gelael | Toro Rosso | 1:20.341 | +2.595 | 101 |
9 | Lucas Auer | Force India | 1:20.563 | +2.817 | 54 |
10 | Santino Ferrucci | Haas | 1:21.185 | +3.439 | 102 |
11 | Max Verstappen | Red Bull | 1:21.228 | +3.482 | 58 |
12 | Gustav Malja | Sauber | 1:21.503 | +3.757 | 108 |
A tesztnap során készült szöveges közvetítésünket itt találjátok.