DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Duplán örülhet a Sauber

A sereghajtó Sauber istálló két dolog miatt is elégedett lehet a hétvégén. Az előre bejelentett fejlesztett aerocsomagot csak most kezdik kiismerni, de több lóerővel is gazdálkodhatnak végre.

A közelebb zárkózás sikerült, bár ez egyelőre az eredményekben kevésbé látszódik, továbbra sem került a középmezőnybe a svájci istálló. Az erőforrás tekintetében is komoly hátrányban volt a Sauber, a tavalyi Ferrari motort ugyanis egyáltalán nem fejlesztik az évad során, a riválisoknál azonban időnként jönnek frissítések. Hogyan lehet, hogy mégis gyorsabb a Sauber motorja most?

A dolog hátterében egy komoly tervezési hiba áll, az évad elején vált világossá ugyanis, hogy a Sauber motorhűtése elégtelen, nem kapott elég hűtést a motor, emiatt túlmelegedett. Mivel a teljes kasztnit újra kellett tervezni a svájciaknak, hogy a problémát kiküszöböljék, így a megoldás nem jött egyik pillanatról a másikra. Vészmegoldásként az maradt csak, hogy az egyébként is gyengébb tavalyi Ferrari-erőforrást le kellett tekerni, hogy ne melegedjen annyira.

A Sauber új csomagja előrelépés, de még nem elég


A Hungaroringre a fejlesztési csomag részeként megérkezett az új hűtési rendszer, amivel a Sauber szakemberei máris nagyon elégedettek, pilótáik szintén. „A legjobb dolog az új hűtésünk. Nem érzékeled igazán a különbséget, de a motorért felelős mérnökeink rögtön elmondták, hogy sokkal jobb hőmérsékleten dolgozik a Ferrari. Végre feltekerhetjük az erőforrást, reméljük, ez a versenyen meg is fog látszódni. A motorerő az egyik komoly hátrányunk volt eddig, eleve régi az erőforrásunk és még le is kellett tekernünk, de most végre nem kell” – nyilatkozta Marcus Ericsson némi optimizmussal.

„Jók eddig a fejlesztések, megtettünk egy lépést előre, de nem akkorát, mint szerettünk volna. De ez természetes, hogy mindig többet akarunk. Már az első szabadedzésen éreztem az előrelépést, általánosságban sokkal jobb volt a tapadásunk, főleg ahhoz képest, amihez idén hozzászoktam. A frissítések működnek. Még az autó finomhangolására van szükségünk, hogy a teljes körön át jól működjenek a gumijaink, ez a feladat még előttünk áll” – tette hozzá Ericsson, aki a nyári szünet után időnként szeretne a Q2-be is bekerülni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: