A harmadik szabadedzés végén látott eső az időmérő kezdetéig kitartott, nedvesen tartva a silverstone-i pályát. A zöld lámpák kigyulladásakor a csapatok nem voltak benne biztosak, hogy milyen abroncsok lehetnek ideálisak a körülményekhez. A pilóták egy része slick, másik része intermediate gumikon hajtott ki, de hamar világossá vált, hogy utóbbira van szükség, így pár perc elteltével már minden autón a zöld oldalfalú gumik voltak fent.
A pályaviszonyok folyamatosan javultak, a csapatok pedig még a Q1 során az eső elállására számítottak. Daniel Ricciardo azonban ezt már nem tapasztalhatta meg: a Red Bull technikai gondok miatt, vélhetően a turbó meghibásodása okán a pálya szélére húzódott, és piros zászlót lengettek be az autó eltávolításának idejére. Az ausztrál kiesésének pillanatában éppen a tabella élén állt, de a leintésig az utolsó helyre csúszott vissza, bár öt rajthelyes büntetése miatt még a Q2-be való továbbcsúszás esetén is a mezőny végére került volna.
A szakasz végén ketten rizikóztak a slick abroncsokkal, ami mindkettőjüknek bevált. Esteban Ocon a 6. helyre lőtt előre, Fernando Alonso pedig - miután tizedeken múlt, hogy a leintés előtt elérje a vonalat -, csodás részsikert elérve az első helyre ugrott, ezzel némi múlandó örülnivalót szolgáltatva a McLaren szimpatizánsai számára. Kiesett végül Ricciardo mellett a két Sauber, valamint Magnussen és Stroll.
A Q2-ben már nem érkezett újabb eső, így mindenki a slickek mellett döntött, sőt, a végére olyannyira feljavultak a körülmények, hogy Lewis Hamilton a hétvége során először 1:28 alá szorította a köridőt. Bottas azzal együtt is második lett, hogy keményebb keverékkel körözött, gondoskodva róla, hogy ezen kelljen majd rajtolnia egy vasárnapi száraz verseny esetén, ami taktikai előnnyel járhat majd váltócserés rajtbüntetését követően. A középső szakaszban remekelt Hülkenberg, de továbbjutott Grosjean és a McLarennel Vandoorne is. Kiesett Palmer, Kvjat, Alonso, Sainz és az ismét szenvedő Williamsszel Massa.
A Q3-ban a Mercedesek rögtön hatalmas idővel kezdtek: Bottas 1:27,5-öt fektetett le, majd Hamilton azonnal rátromfolt 1:27,231-gyel. Vettel is képes volt azonban hasonlóra, 1:27,4-gyel bejött a két Ezüst Nyíl közé. Hamilton azonban másodikra újabb elképesztő darabot faragott le az etalonból, 1:26,600-as eredményének pedig már nem lehetett ellenfele. A végén Kimi Raikkönen jött be a második helyre, mögötte Vettel és Bottas végzett, de a negyedik hely Max Verstappené, a Mercedes finnje pedig büntetése miatt csak a 9. helyről rajtolhat majd.
Hamilton újabb, összességében ötödik hazai rajtelsőségével beérte Jim Clarkot a Brit Nagydíjak legtöbb pole-pozíciójával rendelkező pilótájaként, karrierje során pedig már 67. alkalommal nyert meg egy időmérőt, így egyetlen további sikerre van Michael Schumacher rekordjától.
A leintés pillanatában azonban még senki nem lehetett 100%-ig biztos Hamilton pole-jában, hiszen Romain Grosjean feltartásának gyanújával vizsgálni kezdték őt a versenybírók. FRISSÍTÉS: Megtarthatta helyezését a brit.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:26.600 | |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:27.147 | 0.547 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:27.356 | 0.756 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:27.376 | 0.776 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.130 | 1.530 |
6 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:28.856 | 2.256 |
7 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:28.902 | 2.302 |
8 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:29.074 | 2.474 |
9 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 1:29.418 | 2.818 |
10 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:29.549 | 2.949 |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1:30.193 | 2.300 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:30.355 | 2.462 |
13 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:30.600 | 2.707 |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:31.368 | 3.475 |
15 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:31.482 | 3.589 |
16 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:42.573 | 4.975 |
17 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:42.577 | 4.979 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:42.593 | 4.995 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:42.633 | 5.035 |
20 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.966 | 5.368 |