DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Régimódi a kétüléses, újra kell tervezni

Az F1-es pályákon gyakori vendéggé váló kétüléses – melynek egyik pilótája Baumgartner Zsolt, és a Hungaroringen is jelen lesz – valójában közel húszéves dizájn, ezért ráncfelvarráson fog átesni.

A Formula-1 egyik idei újítása a kétüléses autó, mellyel különleges vendégeket és szerencsés rajongókat kocsikáztatnak meg: a különleges program a Spanyol Nagydíjon mutatkozott be, és Nagy-Britanniában tűnt fel újra – az egyetlen magyar F1-es, Baumgartner Zsolt mindkét helyszínen pilótaként ténykedett. Az F1 Experience projekt szinte tizenegyedik csapatként működik, 50 fős személyzet dolgozik a bokszban és motorhome-ban, vezetője pedig Paul Stoddart, a korábbi Minardi-főnök.

Az ausztrál üzletembertől származnak az autók is, amelyekre kétüléses Minardikként szoktak hivatkozni, valójában azonban nem a 2005-ben megszűnt istálló saját konstrukciói: Stoddart a Tyrrelltől szerezte őket, az 1998-as 026 jelenti az alapot, tehát a csaknem húsz évvel ezelőtti F1 formavilágát tükrözik 2017-ben.



Az Autosport lap számolt be arról, hogy Stoddart csapatához csatlakozott Mike Gascoyne, a korábbi Formula-1-es mérnök is, aki számos istállónál, többek között Renault-nál, Toyotánál, utoljára pedig Caterhamnél dolgozott technikai igazgatóként. Elsődleges feladata az lesz, hogy 2018-ra tervezze újra a kétüléses kinézetét, hogy az a jelenlegi versenygépekre hasonlítson.

A kétüléses program a szezon további részében gyakran feltűnik majd a helyszíneken: ott lesz hónap végén a Magyar Nagydíjon is – ekkor csatlakozik Gascoyne –, majd Spában, Monzában, Austinban és Mexikóvárosban. Terv szerint jövőre már az összes nagydíjra elutazik Stoddart és Baumgartner formációja. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: