Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a Formula.hu tudomására jutott hírt pár nappal később a nemzetközi média is felkapta: lehet, hogy Monisha Kaltenborn Saubertől való távozásával együtt a Honda-motorok is távoznak Hinwilből már azelőtt, hogy egyáltalán megérkeztek volna, hiszen a beszállítói partnerség - amely állítólag még nem lett véglegesítve, így van még esély a visszavonására - 2018-tól kezdődne.
A Kaltenborn helyére szerdán kinevezett Vasseur ugyan csak jövő hétfőn, a Brit Nagydíj után fog munkába állni, de a L'Equipe napilapnak máris nyilatkozott terveiről, amelyek között első helyen áll a Honda-megállapodással kapcsolatos döntés.
„A Honda-kérdés még mindig játékban van, és ez az első dolog, amivel foglalkozni fogok. Erről mihamarabb döntenünk kell. Viszont az alapján, amit a McLarentől hallok, elég ijesztő is lehet a helyzet” - mondta Vasseur, némi célzást téve arra, hogy tényleg szabadulni akar a japán erőforrásoktól.
A francia csapatvezető elmondása szerint a Sauber tulajdonosa, a Longbow Finance komolyan gondolja az utóbbi időben a mezőny hátsó felében szenvedő istálló felvirágoztatását. „Megvannak az eszközeim ahhoz, hogy felfrissítsem a csapatot és visszajuttassam a rendszeres pontszerzők közé” - árulta el Vasseur. „A Longbow jelentős költségvetéssel száll be a projektbe. Pontos tervük is van, amit néhány év alatt szeretnének megvalósítani, nekem pedig szabad kezet adtak ennek teljesítésében. A csapat motivált, és a múltban is gyakran bizonyította már képességeit.”
A szakember nem kerülhette el, hogy a csapat körül az utóbbi hetekben kibontakozó botrányról is beszéljen: sokan azzal vádolták meg a Saubert, hogy a befektetőkkel kapcsolatban álló svéd pilótájukat, Marcus Ericssont kivételes elbánásban részesítik, Vasseur szerint azonban nem olyan egydimenziós a helyzet, mint azt az aggodalmaskodók lefestik.
„Nem köthetjük a csapat teljes projektjét egyetlen versenyzőhöz. Ha Marcus sikeres karriert akar befutni és győzelmeket szerezni - és biztos vagyok benne, hogy ezt akarja -, akkor bizonyára komolyabb ambíciói vannak, mint a Sauber. És eljön majd az idő, amikor a csapat is más versenyzőkre vágyik. Jelenleg azonban a két fél érdekei egybeesnek, így észszerű, hogy együttműködjünk. Viszont nem vagyunk egymáshoz láncolva. A versenyzői kérdésekben én fogom meghozni a végső döntést. A Sauber célja pedig az, hogy a fiatalokra alapozva a jövőre építsen.”