Helyszínen tartózkodó kollégánk már az Osztrák Nagydíj hétvégéjén megneszelte, hogy a Sauber és a Honda útjai már azelőtt különválhatnak, mielőtt kapcsolatuk igazán elkezdődhetett volna. Most a német sajtó is hasonlóról értesült, így egyre biztosabbá válik a szakítás. Egy változás mindenesetre történt a hinwili alakulat háza táján: ahogyan arra számítani lehetett, az a Frederic Vasseur foglalta el Monisha Kaltenborn megüresedett csapatfőnöki székét, aki tavaly a Renault-t irányította hasonló minőségben.
Sajtóhírek szerint hiába jelentették be hetekkel korábban, hogy a Sauber Honda-erőforrásokat fog használni a Ferrarié helyett 2018-tól, a felek közötti szerződét nem fejezték be, ebből fakadóan pedig nem is lehetett érvénybe léptetni. Amikor azonban a Honda egyik munkatársát megkérdezték a helyzetről, így válaszolt: „Ez az egész csak médiaspekuláció, mi pedig nem akarunk kommentálni ilyen híreszteléseket. A Honda kapcsolata a Sauberrel nem változott.”
Amikor Kaltenborn búcsúzott a csapattól, a tulajdonos Longbow Finance állítása szerint közös megegyezéssel történt a szakítás, mégpedig azért, mert a két fél jövőről alkotott elképzelései eltértek egymástól. Ezt jól értesült újságírók úgy értelmezték, hogy a Longbownak nem áll szándékában Honda-motorokat használni, a velük kötött szerződést pedig éppen a volt csapatfőnök ütötte nyélbe.
Egyelőre az tűnik a legvalószínűbb opciónak, hogy a Sauber marad a Ferrarival, de olyan híresztelések is szárnyra kaptak, hogy ha a McLaren szövetségre lép maranellóiakkal, akkor korábban a wokingiakkal hírbe hozott Mercedes lehet a befutó Hinwilben. Szóba került még a Renault is - a franciák vezérigazgatója, Cyril Abiteboul nem zárta ki ennek lehetőségét -, ám Vasseur érkezésének fényében ez az opció feltehetőleg nem fog megvalósulni.